TOBB ve Facebook iş birliği, Denizli Ticaret Odası ve TOBB Denizli İl Kadın Girişimciler Kurulu destekleriyle sosyal medya platformları üzerinde ticaret yapan kadınların sayısının artırılması amacıyla Denizli’de eğitim düzenlendi. “Sınırları Aşan Türkiye” isimli proje kapsamında, Facebook She Means Business serisi altında 10 şehirde gerçekleştirilecek eğitimlerin ilki Denizli’de idi. Denizli’deki eğitimler, 3 tur ve aynı içerikli olacak şekilde planlandı ve her turda farklı kişiler eğitim görecek. Eğitimlerde, ticarette sosyal medyanın gücü, Facebook işletme sayfaları, işletme sayfalarının verimli kullanımı, potansiyel müşterilere erişim ve sosyal çevre haricindeki müşterilere erişim için hedef kitle seçimi ile reklam konuları işlenecek. Ayrıca, sosyal medyada görsel içerik hazırlama konusunda kullanılabilecek programlar da örneklerle anlatılacak.
SÖZKESEN:
“GELECEK GİRİŞİMCİLERİN! BU RUHUNUZU, ASLA KAYBETMEYİN!”
DTO Başkan Yardımcısı Melek Sözkesen, eğitim öncesinde kısa bir
konuşma yaptı. Aralarında Denizli İl Sağlık Müdürü Berna Öztürk ile Güney Ege Sanayi ve İş Dünyası
Federasyonu (GESİFED) Başkanı Av. Aysun Nalbant’ın da yer aldığı
konuklarına, Denizli ekonomisi ile Denizli Ticaret Odası hakkında bilgiler
aktardı.
Sözkesen, konuşmasının başında Denizli’de zorunlu sigorta
kapsamında çalışanların yüzde 52,8’inin kadınlardan oluştuğunu ifade ederek,
özellikle emek yoğun bir sektör olan tekstilin bugünlere gelmesinde kadınların
rolünün büyük olduğuna işaret etti.
Denizli Ticaret Odası’nın eğitimde öncü olduğunu da vurgulayan
Sözkesen, “Denizli Ticaret Odası olarak, eğitimi çok önemsiyoruz. Odamız ve
yönetimi olarak, özellikle de insanımızı üretim ve istihdama kazandıracak
kişisel gelişim ve mesleki eğitimler düzenliyor; her geçen gün de bunların
sayısını daha da artırmaya çalışıyoruz. Bir meslek odası olmaktan öte, bu türde
toplumsal faaliyetlerde yer almak, Denizli Ticaret Odamızın önceliklerindendir…
İnsanımızın iyi yetişmesi, ülkemizdeki bireylerin kalifiye ve meslek sahibi
olması ile kadın erkek her kesimden vatandaşımızın işgücüne katılması, bizim
için çok önemli!” diye konuştu.
SÖZKESEN:
“GİRİŞİMCİLİK ARTIK İKİYE AYRILIYOR”
Sözkesen, Türkiye’nin genç nüfusu sayesinde içinde bulunduğumuz dijital çağa çok daha kolay uyum sağlayacak ülkelerin başında geldiğini de ifade etti. Başkan Yardımcısı Melek Sözkesen, “Ekonomik hayatta yeteri kadar yer alamayan kadınlar da, dijital teknoloji sayesinde amatör bir girişimci hatta profesyonel olarak bile öne çıkabilirler. Facebook ile birlikte gerçekleştirdiğimiz projemiz de bunu hedefliyor. Gelecek girişimcilerin; bu ruhunuzu, asla kaybetmeyin! Girişimcilik de artık ikiye ayrılıyor… Bir tarafta geleneksel yöntemlerle kısıtlı kalanlar, diğer tarafta ise dijital platformları etkin kullanıp ürün ve hizmetlerini dünyaya pazarlayanlar var. Bu projenin sonunda, sosyal medya sayesinde işlerini büyütme yetkinliğine sahip yurt genelinde 5000 kadının ortaya çıkması bekleniyor. İnanıyoruz ki, kadınlarımızın güçlenmesi halinde, ekonomimiz de hızla güçlenecektir!” dedi.
E-TİCARET
SEM EĞİTMENİ ÖNALAN, FACEBOOK YOLUYLA E-TİCARETİN PÜF NOKTALARINI ANLATTI
Sözkesen’in açış konuşmasının sonrasında, TOBB Ekonomi ve
Teknoloji Üniversitesi (ETÜ) E-Ticarette Sürekli Eğitim Merkezi (E-Ticaret SEM)
Eğitmeni Bora Önalan, katılımcılara “Sosyal medyada kendinize özel bir alan
hazırlama”, “Sosyal medyayı kullanarak potansiyel müşterilerinize nasıl
ulaşırsınız?”, “Sosyal medyada çarpıcı görsel içerik oluşturtma” gibi konularda
eğitim verdi.