Eylül ayından bu yana yaşanan sorun yüzünden, hem yurtiçi hem
de yurtdışından gelen müşterilerin mağduriyeti nedeniyle, derneklerine üye
makine firması yetkililerinden yoğun şikayet aldıklarını belirten MAKSİAD
Başkanı Sarı “ Bu sorun 5 aya yakın bir zamandır çözülmüyor. Konunun yargıya
intikal ettiğini öğrendik. Elbette ki kararı yargı verecek; ama ne zaman sonuca
ulaşacağını bilmiyoruz. Bir ihracat ve turizm kenti olan Denizli’mize bu
manzara yakışmıyor. Milyon dolarlık satışlar yaptığımız ve dünya piyasasında
büyük rekabetler sonucu ulaştığımız müşterilerimizin, Denizli’ye iner inmez
böyle bir manzara ile karşılaşması bizleri çok üzüyor” dedi.
Sağduyuya davet
ediyorum…
Sorun yaşayan taksi kooperatifi, ulaşım firması ve DHMİ
yetkililerini, yargı kararı netleşene kadar bir araya gelerek geçici de olsa
acil bir çözüm üretmeleri gerektiğini de önemle vurgulayan MAKSİAD Başkanı
Mehmet Sarı “Sorunun muhataplarını sağduyuya davet ediyorum. Denizli’nin, bu
anlaşmazlık yüzünden tüm dünyaya ve Türkiye’ye böyle bir olumsuz imajla
yansımasından onların da rahatsız olduğuna inanıyorum. İnşallah en kısa zaman da, Çardak
Havalimanı’ndaki bu sıkıntıya pratik bir çözüm üretebilirler” şeklinde konuştu.
Neler yaşanmıştı?
Devlet
Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ), Denizli kent merkezine 65 kilometre
mesafedeki Çardak Havalimanı’ndaki yolculara hizmet veren Pamukkale Taksiciler
Kooperatifi ile olan sözleşmesini, ‘dolmuş taksi’ gibi yolcu taşıdıkları
gerekçesiyle geçen eylül ayında tek taraflı feshetmiş, buradaki durağa bağlı
taksicilerin havalimanının içinden yolcu almaları ise yasaklanmıştı.
Havaalanına yurtiçi ve yurt dışından gelen ve taksi kullanmak isteyen yolcular
ise, yaklaşık 500 metre yürüyerek, içeri giremedikleri için havaalanı girişinde
bekleyen taksiye binmek durumunda kalmışlar, bu durum ise vatandaşların yanı
sıra sanayici ve iş adamlarının da tepkisini çekmiş, çekmeye de devam ediyor.