Bütün yargı kararlarında
devletin eğitim öğretim işlerini hiçbir şekilde devredemeyeceği yer aldığı
halde bu ısrar ve inattan vazgeçilmediğini önemle vurgulayan Aydoğan, ‘‘Diyanet
İşleri Başkanlığı’nın asli görevi olmayan Anayasa’da yer alan laik ve sosyal
hukuk devleti ilkesine aykırı olan en önemli uygulamalarından biri de 4-6 yaş
grubu çocukların Kur’an kursu eğitimi adı altında yürüttüğü faaliyetlerdir. Bu
faaliyetler Anayasa’ya, yasalara ve yargı kararlarına aykırı olmakla beraber
geleceğimiz olan çocuklarımızı, yani geleceğimizi ipotek altına alacak
niteliktedir.’’ dedi.
Aydoğan, ‘‘Buna asla
izin vermemesi gereken Milli Eğitim Bakanlığı bırakın karşı çıkmayı destekler
bir tavır sergilemektedir. 4-6 yaş grubu çocuklarımız okul öncesi eğitim
çağında, laik, bilimsel, demokratik eğitim ilkelerine uygun eğitim görmeleri
gerekirken ve bu görev devlet adına Milli Eğitim Bakanlığı’nın iken bu görevi
devredercesine hareket etmesi kabul edilemez. Bu uygulama Tevhid-i Tedrisat’a,
Anayasaya ve yasalara aykırı olup hiçbir kurum ya da kuruluş MEB’in görevi olan
öğretim programı hazırlamak ya da uygulamak yetkisine sahip değildir.’’
ifadelerini kullandı.
Aydoğan, ‘‘Diyanet
İşleri Başkanlığı’na yaptığımız bu eğitimlerden vazgeçmesi, bu eğitimleri iptal
etmesi, öğretim programını kaldırması yönündeki başvurumuza kayıtsız kalınması
nedeniyle, 4-6 yaş grubu çocuklar için Diyanet İşleri Başkanlığınca düzenlenen
öğretim programının öncelikle yürütmesinin durdurulması ardından iptal edilmesi
için Danıştay nezdinde dava açtık.’’ dedi.
Aydoğan, ‘‘Ayrıca son
günlerde gündeme gelen Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı okulların Diyanet İşleri
Başkanlığı’nca hafızlık eğitimi adı altında kullanılmasına yönelik protokolün
iptali için hukuki süreci başlatıyoruz.’’ şeklinde konuştu.
Aydoğan, ‘‘Gerici dernek
ve vakıflar okullarımızdan ayrılıncaya kadar, Diyanet İşleri Başkanlığı okul ve
öğrencilerimizden elini çekinceye kadar, laik, bilimsel, demokratik, kamusal ve
parasız eğitim için mücadelemizi sürdürmeye devam edeceğiz.’’ ifadelerini
kullandı.