• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Yaşam
  • Denizli Haberleri
    ÇameliPamukkale MerkezefendiAcıpayamBeyağaçBozkurtÇalÇardakGüneyHonazKaleSerinhisarTavasBuldanÇivrilBekilliBabadağBaklanSarayköy
  • Gündem
  • DENİZLİ BŞB
  • Siyaset
    Adalet ve Kalkınma PartisiCumhuriyet Halk PartisiİYİ PartiMilliyetçi Hareket PartisiDiğer Partiler
  • Ekonomi
  • Asayiş
  • DTO
  • Spor Dünya Sağlık Kültür-Sanat Bilim ve Teknoloji Magazin Eğitim Genel
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
  1. Haberler
  2. Gündem
  3. 12 Eylül Mağduru Melodik Ses: EDİP AKBAYRAM
Gündem
Yayınlanma: 12 Eylül 2023 - 12:38

12 Eylül Mağduru Melodik Ses: EDİP AKBAYRAM

Gündem
12 Eylül 2023 - 12:38
3 dk okunma süresi
A
Büyüt
A
Küçült
12 Eylül Mağduru Melodik Ses: EDİP AKBAYRAM
“Değmen Benim Gamlı Yaslı Gönlüme”, “Cemalım”,

“İnce İnce Bir Kar Yağar”, "Dağlar Dağladı Beni”, “Dumanlı Dumanlı Oy Bizim Eller”, “Bitliste Beş Minare”, “Kasımpaşa Kıyıları”, “Denizüstü Köpürür”, “Nem Kaldı”, “Garip”, “Mehmet Emmi”, “Haberin Var mı”, “Çeşm-i Siyahım”, “Atlının Türküsü”, “Hava Nasıl Oralarda”, “Kibar Gelin”, “Merdo”, “Kuşlar”, “Boşu Boşuna”, “Eşkıya Dünyaya Hükümdar Olmaz”, "Hasretinle Yandı Gönül", “Hava Nasıl Oralarda”, “Hakim Bey”, "Ben Ölürsem Akşamüstü Ölürüm", “Yapraklara Dallara”, "Aşk Olsun Çocuk”, “Gidenlerin Türküsü”, "Bekle Bizi İstanbul", "Güzel Günler Göreceğiz Çocuklar”… Daha niceleri…

Her biri dillerden düşmeyen Edip Akbayram türküleri, şarkılarıdır.

Her biri marş olmuştur.

Hepsini de neredeyse ezbere biliriz…

xxxx

Adı Avanos’ta caddeye, Ankara-Yenimahalle’de bir parka verilmiş müziğimizin “kilometre taşlarından”

Edip Akbayram da,

bir 12 Eylül mağdurudur.

Maddi-manevi bir ambargo yaşamıştır yıllarca.

Buyrun;

kendisi anlatsın o günleri;

“Sanatçı barıştan yanadır, dünyanın tüm sanatçılarına bakın hepsi 'barış' ve 'sevgi' sözcüklerini kullanır. Bizler sanatçı olarak hep darbelere karşı olduk,  evrenselleşmenin ve çağdaşlaşmanın temel direkleri bunlardır.

Darbenin ertesi günüydü.

İzmir Fuarı’nda çalışıyordum.

Beni gazinonun muhasebesine çağırdılar ve ‘maaşınıza zam, işinize son’ dediler.

Sebebini sordum,

‘sizi çalıştırırsak askerler burayı kapatır’ dediler.

‘Suçum nedir’ dedim "Sizin suçunuz;

solcu olmak" dediler...”

xxxx

Akbayram yıllarca işsiz kalır.

Gazino kadrolarında yer bulamaz.

Albüm yapamaz.

Kimse çalıştırmaz, konserlere çıkamaz.

Herkes vebalı görmüş gibi kaçar ondan.

12 Eylül cuntacılardan korktukları için!

Zor yıllar geçirir sanatçı.

Eşi Ayten’in bileziklerini, alyanslarını satar.

TRT de yasaklıdır sanatçı.

Şarkıları çalınmaz olmuştur.

TV programlarına da çağırılmaz.

Neredeyse 10 yıl ambargo uygular devlet kanalı...

 

xxxx

 

Edip Akbayram darbeden sonra çok büyük sıkıntılar yaşar.

Öyle bir hale gelir ki çocuğuna ayakkabısını alamaz, süt alamaz süt;

“Hiçbir zaman karamsar olmadım,

bu süreç içinde işkence yaşayan arkadaşlarımı gördüm, ülkesinden kaçanları gördüm. Bunlar utanç verici şeyler.

Ev kiram birikmiş, kimse iş vermiyor.

Üç ayda bir karımın bileziğini satıyordum. Oğlum Ozan’a ayakkabı alamıyordum.

Bu arada prodüktörler ‘Arabesk plak yap’ diyorlardı bana ama eşimle birlikte hiç teslim olmadık.

‘Her kışın bir baharı var’ dedik.

Düşünün, çocuğuna ayakkabı alamayan bir babaya iki daire teklif edildi, ama kabul etmedim.

Çünkü ben arabesk değilim.

Beni kimse satın alamaz.

12 Eylül rejimine direndim.

Bugüne kadar kimsenin sırtına basmadım.

Bu nedenle çok huzurluyum.'’

(Posta Gazetesi röportajından)

 

xxxx

 

Bugün faşist darbenin 43.yılı...

"Ayların en güzellerinden"

Eylül'e

hiç yakışmayan tarihtir 12 Eylül...

Kör karanlığın adıdır. Tarihin gördüğü en zalimin, eli kanlı cuntanın bu ülkeye yaşattığı zulmü, kıyımı yaşattığı gündür. Umutların, solun, yurtsever devrimcilerin "silindir gibi"  ezilmeye çalışıldığı gündür 12 Eylül 1980.

"Hayatlarımızın kötü bir ressamın beceriksiz fırça darbelerine teslim edildiği gün"dür !

Gelişimini hâlâ tamamlayamamış demokrasimizde kara lekedir!

Faşist zihniyeti kurumsallaştırmıştır

12 Eylül...

Bugün kimse o cuntacıları hatırlamıyor, her biri tarihin çöplüğündedir.

Ama Edip Akbayram gibi asla çizgisini, duruşunu bozmamış “gür sesler” onurla gururla aramızdadır, şarkıları da dillerimizdedir.

Kaç kuşağın gönlünde yer edinmiştir o. Günümüzde de kendi ifadesiyle, “ezilenlerin melodik sesi olmayı” ödünsüz sürdürendir...

ANASAYFAYA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ
İlginizi Çekebilir
Denizli Barosu’nun Yeni Başkanı Engin Yıldız Oldu
Denizli Barosu’nun Yeni Başkanı Engin Yıldız Oldu
Denizli Barosu Başkanı Ufuk Kök Görevinden İstifa Etti
Denizli Barosu Başkanı Ufuk Kök Görevinden İstifa Etti
Meteoroloji Alarm Verdi: Denizli'de Kuvvetli Sağanak ve Dolu Bekleniyor
Meteoroloji Alarm Verdi: Denizli'de Kuvvetli Sağanak ve Dolu Bekleniyor
Denizli'de Sınav Sabahı Zamana Karşı Yarışan Öğrencileri Polis Motosikletle Yetiştirdi
Denizli'de Sınav Sabahı Zamana Karşı Yarışan Öğrencileri Polis Motosikletle Yetiştirdi
Başkan İlhan; Denizli'de artan intihar vakaları ile neden kimse ilgilenmiyor?
Başkan İlhan; Denizli'de artan intihar vakaları ile neden kimse ilgilenmiyor?

Ana Sayfa
Yaşam
Denizli Haberleri
Gündem
DENİZLİ BŞB
Siyaset
Ekonomi
Asayiş
DTO
Spor
Dünya
Sağlık
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Magazin
Eğitim
Genel
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim