21/02/2018 tarihinden bu güne
farklı zaman dilimlerinde ve farklı gerekçeler ile ertelenen Otobanın başta
Denizli olmak üzere çevre iller için de büyük fayda ve beklentiler
barındırdığını bilmeyen kalmadı.
Bugün ülkenin belki de en işlek ticaret ve turizm akslarından biri olan bu hattın Otoban dışında standart bir karayolu olarak kullanılması akıl alır bir durum değildir. Ankara’nın doğusuna seyahat etmek istediğimizde Otobandan çıkmadan ülkenin en doğu bölgelerine gidebilmek mümkün olmaktadır. Kaldı ki daha dün sayılabilecek bir tarihe kadar Aydın-Denizli arası bölünmüş yol bile değildi. Denizli ve bölgenin bu anlamda ihmal edilip arkalara atılması, üreten, değer yaratan bir kentin hak ettiği bir durum olmamalıdır.

Dün ve bir önceki ihalenin
erteleme gerekçesi olarak her ne kadar Covid-19 gerekçe gösterilse de iş
dünyası ve Kamuoyu siyasi iradenin bu Otobanı yapma konusunda isteksiz olduğunu
düşünüyor. Başta İktidar partisi milletvekilleri ile birlikte ilimizin tüm
mülki ve idari temsilcilerinin Ankara üzerinde baskı kurması gerekmektedir.
Daha düne kadar derneğimizin de içinde bulunduğu pek çok STK ihale süreci için
destek ve baskı oluşturmuş, sosyal mecralarda paylaşımlarda bulunarak kamuoyu
oluşturmaya çalışmıştır. Ancak ilimizin STK’larının kurumsal çatı temsiliyeti
olan Platformun sessizliğini manidar bulduğumuzu da belirtmek isteriz. Bu ısrar
Otobanın hangi şartlarda ve her ne olursa olsun yapılsın olarak algılanmamalı,
devleti zarara uğratacak ihale yöntemleri konusunda da seçici ve dikkatli
olunmalıdır.
Denizli Sanayiciler ve İş
Adamları Derneği DESİAD olarak Sanayi, Ticaret, Turizm ve daha pek çok yan
sektörler için müthiş bir hareket ve yarar getireceğini bildiğimiz Otoban
yapımı için ‘’ama’’sız, ‘’fakat’’sız bir çaba beklediğimizi tüm siyasi çevreler
ve karar vericilere belirtmek isteriz.




