Ülkemiz de, anlamı anlaşılmayıp da en çok kullanılan kelimelerden birisi galiba demokrasi. Seçim arifelerinin dışında özel hayatımızda da çok kullanırız.. Ama şimdi seçimlerle ilgili demokrasi anlaşımı sergileyeceğim.Ülkemizde yaşın tutuyorsa, yasal bir sorun yoksa üstelik bir de maddi durumun iyi ise ülke yönetimin her kademesinde bulunabilme şansın vardır. Muhtarlık, belediye başkanlığı, meclis üyeliği, milletvekilliği, bakanlık, başbakanlık hatta başkanlık bile. Bu konuya nereden geldim;Ülkemizde, ODTÜ okuyarak mühendis olmak, milletvekili olmaktan çok daha zordur. Daha çok emek ve fedakarlık gerektirir. Hacettepe’den doktor çıkmak, Boğaziçi Üniversite’nde öğretim görevlisi olmak, Harbiye’ye girmek, mezun olduktan sonra general olmak, sanatçı olmak… 2 tane yabancı dil bilmek, konuşabilmek.. vs… tüm bu meslekler milletvekili olmaktan kat be kat daha zordur… Zeka, bilgi, emek, fedakarlık ister.Durum böyle olunca; bir şeyler olmak için o branşın okulunu bitirmek gerekiyorsa,, benim hayatımı etkileyecek, beni yönetmeye yeltenenlerin okulunun olmaması beni yeterince huzursuz ediyor. “millet seçti” tabiri de tamamen yanıltıcı bir algı olayıdır. Ne yani.Merkez Bankası Genel Müdürünü, Hava Yolları Genel Müdürünü, Emniyet Genel Müdürünü, Genelkurmay Başkanını, TRT Genel Müdürünü, PTT, TEDAŞ, vs. bunların hangi genel müdürlerini halk seçti. Veya Valiler, kaymakamlar Bunlar halkı ilgilendirmiyor mu? Elbette ilgilendiriyor… Maalesef yukarıda belirttiği hatta daha fazla önemli görevleri her meslekten bir araya gelmiş kişiler seçmektedir…Şahsımca milletvekili nasıl olmalı? Tıpkı doktorluk için tıp, avukatlık için hukuk gibi milletvekilliği, belediye başkanlıkları için çok iyi bir siyaset bilimi üniversitesi kurulur.. Bunların içinden seçkinleri bir yerlere gelir…Bana hiç kimse “Halkın Seçtiği kişiler” edebiyatı yapmasın. Halk; “kimseye sen avukat, doktor, genel müdür, polis, asker, vali, kaymakam ol veya olma” demiyorsa.. Diğer iş içinde halkı zor duruma bırakmayalım… Bu nedenledir ki, tüm yolsuzluklarda aklanma sebebi olarak halk suçlanmıştır. “beni halk getirdi, işte sandık” gibi safsatalarla olaylar kapatılmıştır.Tüm meslek grupları için, emek, fedakarlık, zeka, çalışkanlık gerekirken… Milletvekilliği bu kadar ucuz OLMAMALI…Başlatmayın demokrasinize !....
Siyaset
Yayınlanma: 27 Nisan 2018 - 09:10
Güncelleme: 27 Nisan 2018 - 13:26
BENİM AÇIMDAN DEMOKRASİ
Erdal Çokak'ın köşe yazısını okumak için tıklayınız
Siyaset
27 Nisan 2018 - 09:10
Güncelleme: 27 Nisan 2018 - 13:26
İlginizi Çekebilir




