Bayramda ki tam kapanmadan sonra bunun
etkisini görmeye başladıklarını belirten İl
Sağlık Müdürü Uz. Dr. Berna Öztürk, vaka sayılarında belirgin azalma
görüldüğünü fakat maske, mesafe ve temizlik kurallarına uyulmazsa vaka
sayısında artışın kaçınılmaz olacağını söyledi. Koronavirüs ile mücadelede en önemli anahtarın aşı olduğunu belirten Öztürk,
Denizli’de aşı çalışmaları hakkında şu bilgileri verdi; “Sağlık Bakanlığımızın
belirlediği gruplamalar baz alınarak sistemli şekilde İlimizde aşı
çalışmalarına devam ediyoruz. Bugün gelinen noktada İl geneli yaklaşık 400 bin aşı yapılırken
yaklaşık 225 bin 1. doz, 176 bin de 2. doz aşı uygulanmıştır. İlimizde
yeterli her türlü aşı stoğumuz mevcut olup aşı depolarımız gerek Sinovac gerek BioNTech aşılarının muhafazası açısından
uygundur. Özellikle BioNTech aşısının muhafazası için gerekli olan eksi 80 derece soğutma kapasitesine sahibiz” dedi.
"Sırası Gelen Vatandaşlarımızı Aşı Olmaya Bekliyoruz"
Denizli’de yeterli
aşı stoğu bulunmakla birlikte halen günlük açılan aşı randevularının dolmadığını
vurgulayan İl Sağlık Müdürü Uz. Dr. Berna Öztürk, sırası gelen vatandaşlara aşı
olmaları çağrısında bulundu. Öztürk; “Aşı
sırası gelen vatandaşlarımız Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden
veya 182'den randevu alabilir, randevu oluştururken de aşı seçeneği aşamasında
Sinovac veya BioNTech aşısını tercih edebilirler. Sinovac aşısını; kamu, özel, PAÜ Hastaneleri ve aile
sağlığı merkezlerinde, BioNTech aşısını da
Denizli Devlet Hastanesi ile Servergazi Devlet Hastanesi’nde yaptırabilirler. Kamu
hastanelerimizde saat 24:00’e kadar aşı uygulamaları devam etmektedir. Unutmayalım ki; aşı ile bu salgının yıkıcı etkisi sona erecektir. Ancak halen İlimizde günlük aşı
kapasitemizin yeterli dolmadığı izlenmektedir. Şu an İlimizde günde yaklaşık 4
bin aşı yapılmaktadır. Fakat bunun çok üstünde randevu kapasitemiz mevcut olup
sırası gelen vatandaşlarımızı sadece kişisel sağlıkları için değil
toplumsal sağlığın korunması açısından da bu randevuları doldurmaya ve aşı
olmaya bekliyoruz. Hiçbir virüs bizden güçlü değildir” şeklinde konuştu.




