Milli Eğitim Bakanlığının mesleki
eğitimde yaptığı reformlarla döner sermaye işletmeleri kurularak üretimin
aktifleştirilmesi sağlandı. Ülke genelinde olduğu gibi ilimizde mesleki eğitim
veren okullarımız da bu süreçte güçlü bir reaksiyon vererek salgınla mücadele
konusunda üretim atağına geçti. İl Milli Eğitim Müdürü Süleyman Ekici mesleki
eğitim okul müdürleri ile pandemide geçen bir yıllık süreci değerlendi.
Milli Eğitim Müdürlüğü toplantı
salonunda gerçekleştirilen değerlendirme toplantısında konuşan Müdür Ekici
“Verimliliği ve çeşitliliği artıma adına çalışmalarımız devam ediyor. Meslek
liselerimiz pandemide ilk öncelikli ihtiyaçlar olan; dezenfektan, yüzey
temizleyiciler, siperlik, maske ve önlükler ürettti. Bir yıllık süreçte
okullarımızın ve kurumlarımızın ihtiyacı olan maske ve dezenfektanları
dışarıdan almadık. Tüm bunların hepsini mesleki eğitim veren okullarımızın
ürettiklerinden temin ettik. Sonraki süreçte de çevre illerden gelen taleplere
cevap vererek ürünlerimizi gönderdik. Sayın Bakanımız Ziya Selçuk Beylerde
pandemi sürecinden mesleki eğitimlerin başarısını “Meslek Liselerimizi Destan
Yazdı” şeklinde dile getirdi. Bu bizim için bir taçtır. Pandemide gücümüzün
farkına vardık. Meslek liseleri bu ülke ekonomisi ve sanayisinin itici ve
destekleyici gücüdür. Döner sermayelerimiz güçlendikçe yeni fikirler ve üretim
alanları için Ar-Ge çalışmalarına daha da öncelik verebileceğiz.
Görünürlüğümüzü ve tanınırlığımızı artırarak meslek liselerine olan güveni en
üst düzeye çıkaracağız. Tüm insanlık gibi bizlerde eski normlarımıza dönmek
için can atıyoruz. Şuna inanıyorum ki; bu günler meslek liselerinin destekleri
ile geçecektir” dedi.
İlimizde mesleki eğitim veren 13
okulda döner sermaye işletmesi kapsamında üretim yapılmaktadır. 13 okulda
toplam 83 farklı kalemde ürünler öğretmenler ve öğrenciler tarafından üretiliyor.
Döner sermayeli okullarımız yaklaşık 9 milyonluk ciro yaparak ülkemiz
ekonomisine katkı sağladı.




