Sancar Maruflu...İzmir Baba...Sancar Baba…İşte -gelişigüzel- hemen aklıma gelenler onu andığımda;Gönül adamıydı...Bir vefa şampiyonuydu...İzmir aşığı,Türkiye sevdalısıydı...Tepeden tırnağa kuvvacıydı. Cumhuriyet ilke vedeğerlerini, Mustafa Kemal Atatürk’ü asla tartıştırmazdı...Bir güzel, çok güzel insandı Sancar Baba.Sevgi doluydu...Yüreğinden taşardı tevazusu da.O sımsıcak yüreğini bir kadeh gibi boşaltırdı sevdiklerine, sevenlerine.Dobra dobraydı her muhabbeti.Dosttu, sevecendi, hep yol gösterici ağabeydi.Dostluğu, sadakat ve özveriyle bezenmişti.Bunu yazarken hemen aklıma dostluk üzerine kitap yazmış Çiçero’nun sözü geliverdi, paylaşayım: “Gerçek dost yalan söylemez ama yanlış yapıyorsanız sizi de yalnız bırakmaz.”Zaten dostluğun niteliklerinden sadakat ve özveri de bu bağlamda kullanılmaz mı?Nikâh törenlerinde dillendirilen ‘iyi günde kötü günde’ koşulu, dostluğun olmazı değil mi?Sanki Sancar Baba’yı tariflemiş Romalı.Dolayısıyla"Dostlar Meclisi’'ninbaş köşesi Baba’nındı! xxxx
Devam edelim... Gülümseyen, gülümsetendi Baba...Sahiciydi...Pozitifti...Yapıcıydı...Espri küpüydü de.Varlığı ile güç verendi!Hayatı yaşanmaya değer kılan bir kişilikti.Dillerden hiçbir zaman düşmeyecek bir destan adamıdırSancar Maruflu!.. xxxx Kilosu 100'ün çok çok üzerindeydi,.Her türlü hastalıkla yakından dosttu.Özellikle şekeriyle!Ama elinde simgeleşen bastonuyla kent adınadüzenlenen etkinliklerin hepsinde vardı.Meslek Büyüğümüz Gurkan Ertac , onu şöyle anlatır;‘’İzmir’in ölüsüne dirisine hizmeti sürdürdü.Görevlerini tanımlayabilmek çok zor.İzmirli Sivil Toplum Lideri mi desek,Türkiyenin kültür-sanat elçisi mi?Gazeteci/Yazar- Stratejik İletişim ve OrganizasyonSistem Uzmanı, aynı zamanda.Ve de İzmirlilerinkurduğu nadir önemli derneklerden İZFAK'ın(İzmir İl Fakirlerine Yardım Derneği)uzun yıllardır başkanlığını yapıyor,yoksullara giyecek, yiyecek vesünnet imkanı yardımlarında bulunuyor.’’ xxxx
Tam 40 küsur yıldır tanırdım Sancar Maruflu’yu..İlk tanışmamız;‘’Boksör’’ lâkaplı İhsan Alyanak’ınbelediye başkanlığı zamanındaydı.Onunla ilgili bu anıyı unutuşlara salmak istemedim. Sancar Baba,belediyenin Basın Halklaİlişkiler ve Protokol Müdürü’ydü.Fuarda bir etkinlikteüniversite öğrencisi olduğumu,sarı basın kartımın da henüz gelmediğiniöğrenince belediyenin bu durumdakigazetecilere tanıdığı paso imkanındansöz etmiş, ertesi gün de yanına çağırıp çıkartmıştı kartımı... xxxx Sakıp Ağa’nın(Sakıp Sabancı) çok ünlü bir sözü vardır;‘’Sancar Maruflu’yu İzmir’in kedileri bile tanır” diye...İzmir’de otobüse binersiniz karşınızda oturuyordur.Pasaport-Karşıyaka vapurlarında herkesin sevgilisidir.Tramvayın Çankaya Durağı’ndadır, bir bakarsınız metroda!Mutlaka çevresi sarılıdır.Biriktirdiği insanlar ve anılar asla bitmez!Ayrı acılar ve ayrı sevinçlerini paylaşır dostlarıyla... ***Bu yazı, Okan Yüksel’siz de olmaz!“Bin Yıllık Dostu”, benim de Meslek Ustam Okan Baba da söz;‘’Dostlar, arkadaşlar vardır gün gün, ay ay, yıl yıl birlikte yaşamış, sevinci vehüznü paylaşmış, iyi günlerde de,kötü günlerde de yan yana omuz omuza olmuşsunuzdur.Ama, 'hadi anlat dostunu, arkadaşını' dendiğindeuzunca bir duraksama yaşarsınız.Anlatacak, yazacak o denli olay vekonu vardır ki, hangi birinden başlamak gerektiğinde zorlanırsınız.Sancar Maruflu böyle dostlardan, arkadaşlardandır.Dostluk ve arkadaşlık tarihimizde sevinçler de vardır, hüzünler de.Ama hep aynı yürek kulvarında yaşamak koşuluyla.Gençliğinde pisinlerde yüzdü, pistlerde koştu;sonra gazetecilik, belediyecilik, halkla ilişkiler uzmanlığı...Bir gönül adamıdır!Çok yaşta yüklendiği önemli apoletleronu hiçbir zaman şımartmamış, uğraş verdiğiher alanda 'önce insan' kişiliğiyle hep önde gelen olmuştur.Gazetecilik ve yazarlığında çileler de yaşamış,zirvelere de kurulmuştur.Çelebi ve insan yanı ileçilelerini kimseye yansıtmamış,kurulduğu zirveleri de hep dostlarıyla paylaşmıştır.’’ xxxx Bugün günlerdenSancar Baba...Onu tanımak; şairin dediği gibi; “Ömrümüze düşen güzel bir ayrıcalık”tı.Kendi destanını kendi yazmıştı Sancar Maruflu!İzmir Baba’yı acıyla değil biraz hüzünlü bir gülümsemeyle anıyorum; hem de Hilmi Yavuz’un dilimize persenk olan iki dizesiyle;“hüzün ki en çok yakışandır bize/ belki de en çok anladığımız…”.Baba’nın çok sevdiği Erol Sayan bestesi şarkı geldi şimdi de aklıma tam yazıyı bitirirken:“Seni Ne Çok Sevdiğimi Söylesem De Bilemezsin…” Not:İzmir Gazeteciler Cemiyeti Onursal Üyesi Sancar Maruflu vefatının 2. yılında ailesi ve sevenleri tarafından düzenlenecek törenlerle anılacak.İzmi Bababugün önce saat 16.30'da Çınarlı Sancar Maruflu Bilim Merkezi'nde Konak Belediyesi ve İzmir Gazeteciler Cemiyeti tarafından düzenlenen törenlerle anılacak.Kültürpark'taki yapılacak törenin ardından daKarşıyaka Belediyesi'ninBahçelievler 'dekiSancar Maruflu Yerleşkesi'nde bir anma etkinliği gerçekleştirilecek. Saati:18.00...Cevat Ziya Maruflu
Devam edelim... Gülümseyen, gülümsetendi Baba...Sahiciydi...Pozitifti...Yapıcıydı...Espri küpüydü de.Varlığı ile güç verendi!Hayatı yaşanmaya değer kılan bir kişilikti.Dillerden hiçbir zaman düşmeyecek bir destan adamıdırSancar Maruflu!.. xxxx Kilosu 100'ün çok çok üzerindeydi,.Her türlü hastalıkla yakından dosttu.Özellikle şekeriyle!Ama elinde simgeleşen bastonuyla kent adınadüzenlenen etkinliklerin hepsinde vardı.Meslek Büyüğümüz Gurkan Ertac , onu şöyle anlatır;‘’İzmir’in ölüsüne dirisine hizmeti sürdürdü.Görevlerini tanımlayabilmek çok zor.İzmirli Sivil Toplum Lideri mi desek,Türkiyenin kültür-sanat elçisi mi?Gazeteci/Yazar- Stratejik İletişim ve OrganizasyonSistem Uzmanı, aynı zamanda.Ve de İzmirlilerinkurduğu nadir önemli derneklerden İZFAK'ın(İzmir İl Fakirlerine Yardım Derneği)uzun yıllardır başkanlığını yapıyor,yoksullara giyecek, yiyecek vesünnet imkanı yardımlarında bulunuyor.’’ xxxx
Tam 40 küsur yıldır tanırdım Sancar Maruflu’yu..İlk tanışmamız;‘’Boksör’’ lâkaplı İhsan Alyanak’ınbelediye başkanlığı zamanındaydı.Onunla ilgili bu anıyı unutuşlara salmak istemedim. Sancar Baba,belediyenin Basın Halklaİlişkiler ve Protokol Müdürü’ydü.Fuarda bir etkinlikteüniversite öğrencisi olduğumu,sarı basın kartımın da henüz gelmediğiniöğrenince belediyenin bu durumdakigazetecilere tanıdığı paso imkanındansöz etmiş, ertesi gün de yanına çağırıp çıkartmıştı kartımı... xxxx Sakıp Ağa’nın(Sakıp Sabancı) çok ünlü bir sözü vardır;‘’Sancar Maruflu’yu İzmir’in kedileri bile tanır” diye...İzmir’de otobüse binersiniz karşınızda oturuyordur.Pasaport-Karşıyaka vapurlarında herkesin sevgilisidir.Tramvayın Çankaya Durağı’ndadır, bir bakarsınız metroda!Mutlaka çevresi sarılıdır.Biriktirdiği insanlar ve anılar asla bitmez!Ayrı acılar ve ayrı sevinçlerini paylaşır dostlarıyla... ***Bu yazı, Okan Yüksel’siz de olmaz!“Bin Yıllık Dostu”, benim de Meslek Ustam Okan Baba da söz;‘’Dostlar, arkadaşlar vardır gün gün, ay ay, yıl yıl birlikte yaşamış, sevinci vehüznü paylaşmış, iyi günlerde de,kötü günlerde de yan yana omuz omuza olmuşsunuzdur.Ama, 'hadi anlat dostunu, arkadaşını' dendiğindeuzunca bir duraksama yaşarsınız.Anlatacak, yazacak o denli olay vekonu vardır ki, hangi birinden başlamak gerektiğinde zorlanırsınız.Sancar Maruflu böyle dostlardan, arkadaşlardandır.Dostluk ve arkadaşlık tarihimizde sevinçler de vardır, hüzünler de.Ama hep aynı yürek kulvarında yaşamak koşuluyla.Gençliğinde pisinlerde yüzdü, pistlerde koştu;sonra gazetecilik, belediyecilik, halkla ilişkiler uzmanlığı...Bir gönül adamıdır!Çok yaşta yüklendiği önemli apoletleronu hiçbir zaman şımartmamış, uğraş verdiğiher alanda 'önce insan' kişiliğiyle hep önde gelen olmuştur.Gazetecilik ve yazarlığında çileler de yaşamış,zirvelere de kurulmuştur.Çelebi ve insan yanı ileçilelerini kimseye yansıtmamış,kurulduğu zirveleri de hep dostlarıyla paylaşmıştır.’’ xxxx Bugün günlerdenSancar Baba...Onu tanımak; şairin dediği gibi; “Ömrümüze düşen güzel bir ayrıcalık”tı.Kendi destanını kendi yazmıştı Sancar Maruflu!İzmir Baba’yı acıyla değil biraz hüzünlü bir gülümsemeyle anıyorum; hem de Hilmi Yavuz’un dilimize persenk olan iki dizesiyle;“hüzün ki en çok yakışandır bize/ belki de en çok anladığımız…”.Baba’nın çok sevdiği Erol Sayan bestesi şarkı geldi şimdi de aklıma tam yazıyı bitirirken:“Seni Ne Çok Sevdiğimi Söylesem De Bilemezsin…” Not:İzmir Gazeteciler Cemiyeti Onursal Üyesi Sancar Maruflu vefatının 2. yılında ailesi ve sevenleri tarafından düzenlenecek törenlerle anılacak.İzmi Bababugün önce saat 16.30'da Çınarlı Sancar Maruflu Bilim Merkezi'nde Konak Belediyesi ve İzmir Gazeteciler Cemiyeti tarafından düzenlenen törenlerle anılacak.Kültürpark'taki yapılacak törenin ardından daKarşıyaka Belediyesi'ninBahçelievler 'dekiSancar Maruflu Yerleşkesi'nde bir anma etkinliği gerçekleştirilecek. Saati:18.00...Cevat Ziya Maruflu 



