T.C.
DENİZLİ İLİ ÇAMELİ BELEDİYESİ
SOSYAL YARDIM ESASLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç, Kapsam, Dayanak, Tanımlar, İlkeler ve Esaslar
Amaç
MADDE 1- Bu yönetmeliğin amacı, yoksulluk içinde olup da temel ihtiyaçlarını karşılayamayan ve hayatlarını en düşük seviyede dahi sürdürmekte güçlük çeken dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz ve engellilere bütçe imkânları dahilinde yapılacak aynî ve nakdî yardımlara dair usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2- Bu yönetmelik Çameli Belediye sınırları içinde Belediyece yapılacak sosyal yardımlar ile sosyal hizmetlerden faydalananları ve faydalanacak durumda olanlar ile Belediye sınırları dışında yangın ve doğal afetler meydana gelmesi durumunda, bu bölgelere yapılacak gerekli yardım ve desteklerin nasıl yapılacağını kapsar.
Hukukî Dayanak
MADDE 3- Bu yönetmelik, 5393 sayılı Belediye Kanunu'nun 14’üncü maddesi birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri, 15 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi ile 60'ıncı maddesinin 1 'inci fıkrasının (i) bendi hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4- Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
- Afet: Toplumun tamamı veya belli kesimleri için fiziksel, ekonomik ve sosyal kayıplar doğuran, normal hayatı ve insan faaliyetlerini durduran veya kesintiye uğratan, etkilenen toplumun başetme kapasitesinin yeterli olmadığı doğal, teknolojik veya insan kaynaklı olayları,
- Aynî yardım: Yiyecek, giyecek, eğitim malzemesi, yakacak, ulaşım, hasta bezi, çocuk bezi, tıbbî araç-gereç, ilaç, rehabilitasyon amaçlı protez araç-gereçleri, engelliler için akülü veya aküsüz tekerlekli sandalye, koltuk değneği ve ev eşyaları gibi müracaatçının ihtiyacına göre verilecek mal ve malzeme yardımını,
- Belediye: Çameli Belediyesini,
- Belediye Başkanı: Çameli Belediye Başkanını,
- Belediye Encümeni: Çameli Belediye Encümenini,
- Belediye Meclisi: Çameli Belediye Meclisini,
- Dar Gelirli: Aylık toplam geliri asgari ücretin iki katını geçmeyen aileyi,
- Değerlendirme Kurulu: Belediye Meclisince ve Belediye Başkanınca görevlendirilecek meclis üyesi, görevli müdür ve üst yöneticilerden oluşan beş (5) kişilik kurulu ifade eder.
- Engelli: Fiziksel, zihinsel, ruhsal ve duyusal yetilerinde çeşitli düzeyde kayıplarından dolayı topluma diğer bireyler ile birlikte eşit koşullarda tam ve etkin katılımını kısıtlayan tutum ve çevre koşullarından etkilenen bireyi,
- Geçici süreli barınma yardımı: Çameli Belediyesi sınırlarında yaşamakta olan sosyal ve ekonomik açıdan yetersiz, kimsesiz, dul, yetim, öksüz, sokak çocukları, sokakta kalmış her yaştan insanlar ve yolda kalmış vatandaşlara sağlanan geçici süreli barınma yardımı,
- Gönüllü: Bilgi, beceri ve yeteneğini, her türlü ortak çalışma, imkân ve zamanını ortaya koyarak çalışma alanı konusunda maddi bir kazanç beklemeksizin yerel yönetim hizmetlerine katılan kişi, kurum, kuruluş ve sivil toplum kuruluşlarını,
- Hizmet sunumu: Muhtaç, engelli, yaşlı kimselerin evlerinde kişisel bakımları ile evlerinin (temizlik, tamirat vb) bakım hizmetlerini içeren sosyal yardımları,
- İnceleme ekibi: Sosyal Yardımlardan sorumlu Müdürlük'te görevli ihtiyaç sahiplerine inceleme için giden kişi yada kişileri,
- Kimsesiz kişi: Kendisine bakacak kimsesi olmayan ya da yakınları tarafından terkedilmiş, yalnız bırakılmış muhtaç kişiyi,
- Muhtaç: Her ne nam altında olursa olsun her türlü gelir toplamı esas alınmak suretiyle, hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı, asgari ücretin aylık net tutarının 1/3 'ünden az olanlar ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olmayan kimseleri,
- Müdürlük: Çameli Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü,
- Nakdî yardım: Müracaatçıya bu Yönetmelik kapsamında yapılacak para yardımını,
- Sosyal yardım: Bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yapılacak aynî ve nakdî yardımları,
- SOYBİS: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Tarafından geliştirilen Sosyal Yardım Bilgi Sistemini,
- Şartlı bağışlar: Kamu kurum ve kuruluşları, vakıf ve dernekler, sivil toplum kuruluşları, özel ve tüzel kişiler tarafından sosyal yardım harcamalarında kullanmak üzere nakit olarak ve makbuz karşılığında Belediye tahsilât bürosuna veya Belediyenin banka hesabına ödenen bağışları,
- Yaşlı: 65 yaş ve üzeri yaşlarda olup, sosyal, kültürel ve/veya ekonomik yönden yoksunluk içinde, korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç olan kişiyi,
- Yetkili makam: Belediye Başkanı veya görevlendireceği yetkili kişi ya da kişileri,
- Yoksul: Hane halkının kişi başına düşen aylık geliri; yardımın yapılacağı yıl için
tespit edilen, net asgari ücretin % 60'ına kadar olan kişileri ifade eder.
İlkeler
MADDE 5- Çameli Belediyesi Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğünün tüm çalışmalarında;
- Müdürlük iş ve işlemlerinde Kanun ve yönetmeliklere aykırı olmamalıdır.
- Hizmetlerin temini ve sunumunda yerinde ve ihtiyaca uygun olmalıdır.
- Uygulamada verilecek hizmetler adaletli ve eşit olmalıdır.
- Belediye kaynaklarının kullanımında etkinlik ve verimlilik esas alınmalıdır.
- Kurum içi yönetimde Belediyemiz sınırlarını ilgilendiren kararlarda katılımcılık esas alınmalıdır.
- Verilen hizmetler şeffaf, açık ve hesap verilebilir olmalıdır.
- Hizmetlerde geçici çözüm ve anlık kararlar yerine uzun vadeli ve kalıcı sürdürebilir temel ilkeler esas alınmalıdır.
Sosyal Yardımlara Ilişkin Genel Esaslar
MADDE 6- Belediye bu yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan kişilere yardımda bulunabilir. Yardım uygulamalarına ait genel esaslar şunlardır:
- Belediye aynî ve nakdî yardımlarda bulunur. Bu amaçla bütçeye her yıl ödenek konur.Yıl içerisinde yapılacak sosyal yardımlar, bütçeye bu amaçla konulan ödenek miktarını geçemez.
- Belediye aynî ve nakdî yardım faaliyetlerinde bulunan kurum ve kuruluşlarıyla gerekli işbirliğini sağlayarak sosyal yardım faaliyetlerine bu kurum ve kuruluşların katkısını artırmak için çaba gösterir, aynî ve nakdî yardım hizmet yardımlarında etkinliğini ve verimliliğini arttırmak amacıyla Sivil Toplum Örgütleri ile çalışabilir. Gerektiğinde yapılacak yardımları koordine eder.
- Aynî ve nakdî yardım programlarının uygulanmasında yaşlı, engelli, çocuklar, yetim ve öksüzler, kimsesiz ve düşkünler ile şiddet mağduru kadınlara öncelik tanınır.
- Yardım taleplerinin karşılanmasında; Belediyenin mâli durumu, hizmetin ivediliği, muhtaç olma derecesi, başarı durumu, başvuru veya tespit sırası dikkate alınır.
- Belediye ihtiyaç sahibi harp, vazife şehitlerinin dul ve yetimleri ile malûl ve gazilere sosyal yardım faaliyetlerinde bulunabilir.
- Ayni, nakdi ve hizmet yardımı yapılacak olan vatandaşların başvuruları yerinde tespit edilerek, resmi işlem başlatılır.
- Yardımların bağış olarak alınmasında ve dağıtılmasında muhtarlıklar, demek, vakıflar ve ilgili kamu kurum ve kuruluşları, özel ve tüzel kişiler ile de işbirliği yapılabilir.
- Belediyece bu yönetmelik kapsamındaki kimselere dağıtılmak üzere Kamu İhale Kanunu hükümlerine göre alımı gerçekleştirilen veya sosyal yardımlarda kullanılmak üzere Belediyeye bağışlanan aynî yardımlar ile belediyece tedarik edilen mal, madde ve malzemeler depolarda toplanır; belediye personeli ve araçlarıyla muhtaç ve yoksul kişilere en uygun yöntemlerle dağıtılır ve tutanak düzenlenir, Depo envanterinden düşülür.
- Aynî yardımlar süreli veya kırtasiye, ilaç, gıda, giyim, ev tekstili, mobilya, beyaz eşya, mutfak eşyası, medikal malzeme ve yakacak yardımı gibi geçici nitelikte olabilir.
- Aynî yardımların taşınması belediye personeli tarafından yapılır ancak Kültür ve Sosyal İşler Müdürü gözetiminde yapılır.
- Aynî ve nakdî yardımların yapılmasında ve muhtaçlık tespitinde belediyenin takdir yetkisi esastır.
- Yardımlardan daha önce faydalanmış olmak bir hak doğurmaz. Muhtaçlık durumu düzeldiği tespit edilenlerden yardım kesilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli Hükümler
Sosyal Yardımlar, İçeriği ve Çeşitleri
Yardımlar
MADDE 7- Belediye bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıyan ve aşağıda belirtilen kişilere belirtilen şekillerde yardımlarda bulunabilir;
- Sosyal yardımlar hane esas alınarak yapılır. Sürekli yapılan hane bazlı sosyal yardımlar öncelikle hanedeki kadına yapılır.
- Sosyal yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda, imkanlar doğrultusunda vatandaşa en yakın yerde ve en uygun yöntemlerle sunulmasına özen gösterilir.
- Ülkede meydana gelen doğal afet veya benzeri durumlarda bölge halkına yardım amacıyla yardım organizasyonu yapabilir.
- Sosyal yardımların yapılmasında temel amaç, ihtiyaç sahiplerinin yiyecek, giyecek, ev eşyası, yakacak, kırtasiye, eğitim araç gereçleri, barınma, tıbbi araç-gereç ile rehabilitasyon amaçlı protez araçları, hasta bezi, çocuk bezi ve hizmet yardımı gibi temel nitelikteki sosyal ve ekonomik sorunların çözümünde ilgilisine yardımcı olunmasıdır.
- Resmi işlemleri ile ilgili ulaşımım sağlayamayan engelli, yaşlı ve hasta vatandaşlara Sosyal Yardımlardan sorumlu Müdürlüğü'nün tespiti ile kanıtlanan durumlarda araç tahsis edilebilir.
- Çameli Belediyesi, belediye bünyesinde çeşitli gün ve aylar ile belediye tarafından belirlenen sürelerde sosyal yardım organizasyonları, ramazan kumanyası, ramazan ayı iftar çadırları, toplu iftar yemeği, taziye evine aş gönderme, sıcak çorba dağıtımı yapabilir.
- Muhtaç kişileri üretken duruma geçirmek maksadıyla mümkün ise bunlara iş imkânı araştırılması veya üretkenliklerini kendi aralarında sağlayacak araç ve gereçlerinin alınmasına, eğitilmeleri için kurslar açmaya karar verebilir.
h) Kamuya ait yükseköğretim kurumlarında burslu olarak eğitimini sürdürmekte olan yardıma muhtaç, dar gelirli, öksüz, yetim, kimsesiz ve şehit-gazi yakınlarına, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlara sadece ayni yardımda bulunabilir.
ı) Kamuya ait, temel eğitim ve ortaöğretim kurumlarında burslu olarak eğitimini sürdürmekte olan yardıma muhtaç, dar gelirli, öksüz, yetim, kimsesiz ve şehit-gazi yakınlarına, hastalık veya kaza geçirerek belirli bir süre kendisinin ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olanlara nakdi ve ayni yardımda bulunabilir.
i) Eşi cezaevinde bulunan ve geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda olan aileler ile tek ebeveynli ve ebeveyni cezaevinde olan temel ihtiyaçlarını karşılayamayacak durumda ki yetim çocuklara nakdi ve ayni yardımda bulunabilir.
j) Kadın Konuk evlerinden çıkan ve Belediye sınırları içinde ikamet eden şiddet mağduru kadınlar ile geçindirmekle yükümlü bulunduğu aile fertlerinin temel ihtiyaçlarım karşılayamayacak durumda olan ve güçlendirilmeleri öncelikli olan kadın ve/veya çocuklara nakdi ve ayni yardımda bulunabilir.
- Belediye sosyal durumu zayıf, ihtiyaç sahibi vatandaşlara toplu sünnet ve toplu nikah hizmeti verebilir. Bu etkinliklerdeki tüm masraflar (eğlence, yiyecek, içecek, kıyafet vb.) belediye tarafından karşılanır.
- Belediye engellilere, yaşlılara ve hastalara kuaförlük, berberlik ve ev temizliği hizmeti verebilir. Ayrıca sosyal durumu zayıf olan çocuk ve gençlere de kuaförlük ve berberlik hizmeti verebilir.
İçeriği ve Çeşitleri
MADDE 8- Yapılacak yardımlar aşağıda belirtilenleri kapsar:
- Afet yardımı: Deprem, sel baskını, yangın gibi her türlü doğal afet durumlarında yapılacak yardımlardır.
- Engelli yardımı: Engellilere yapılacak aynî ve nakdî yardımlar ile hizmet sunumlarıdır.
- Evlilik yardımı: Evlenecek ihtiyaç sahibi kişilerin evlilik yaşamlarım sürdürmeleri için, ev içinde zaruri ihtiyaç duyulan malzemelerin karşılanması ve düğünlerinin yapılması yardımlarıdır.
- Sünnet yardımı: İhtiyaç sahibi ailelerin çocuklarının sünnet ettirilmesi ve bununla ilgili ayni ihtiyaçlarının karşılanması ile çocuklara hediye verilmesi yardımlarıdır.
- Tamirat yardımı: Muhtaç vatandaşların ikamet ettikleri konutlarının tamiratı için yapılan malzeme ve işçilik yardımlarıdır.
- Yakacak yardımı: Yönetmelikte belirtilen koşullara uygun şekilde ihtiyaç sahiplerine verilen yakacak yardımlarıdır.
- Nakdî eğitim yardımı: İhtiyaca göre Belediye Meclisince belirlenen miktarda nakdî eğitim yardımlarıdır.
- Gıda yardımı: Yönetmelikte belirtilen usul ve esaslar doğrultusunda, belirlenen gıdalardan oluşan, devamlı ya da aralıklarla dar gelirli, yoksul, muhtaç, kimsesiz, İhtiyaç sahibi, engellilere verilen yardımlarıdır.
- Giyim yardımı: Elbise, palto, kaban, yağmurluk, çorap, şapka, ayakkabı, eşofman, özel günler için kıyafet ve benzeri giyim eşyası yardımlarıdır. Özellikle öksüz yetim ve ihtiyaç sahibi çocuklara bayramlarda bayramlık kıyafet yardımlarıdır.
- Kırtasiye yardımı: İhtiyaç sahibi ailelere ve ilçemiz sınırları içerisindeki okullarda okuyan öğrencilere yapılacak defter, kitap, araç gereç, öğrenci kıyafeti, okul çantası vb. yardımlarıdır.
- Ödül, teşvik yardımı: Lise yerleştirme sınavlarında ve Kaymakamlık veya Belediye tarafından düzenlenen eğitim amaçlı yarışmalarda Çameli’de her dalda birinci, ikinci ve üçüncü olan öğrencilere Değerlendirme Kurulunca belirlenen miktarda yapılan yardımlarıdır.
- Sağlık yardımı: Muhtaç vatandaşlara yapılacak tedavi, ilaç ve hasta bakım malzemesi yardımlarıdır.
- Sosyal yardım: İhtiyaç sahibi olan ilkokul, ortaokul, lise, ön lisans, lisans, yüksek lisans öğrencilerinin ailelerine; kırtasiye, giyim, gıda, yakacak, barınma, ulaşım giderleri ile okudukları bölümlerin öğrenim katkı paylarını ödeme güçlüğü içinde olanlara eğitim dönemi içinde verilen birleştirilmiş sosyal yardımlardır.
- Diğer yardımlar: Yukarıda sayılan yardımlar mahiyetinde olmak kaydıyla, ortaya çıkacak yeni ihtiyaçları karşılamak üzere Değerlendirme Kurulu kararına bağlanarak yapılacak diğer sosyal yardımlardır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Nakdî, Ayni ve Hizmet Yardımları
Nakdi yardım
MADDE 9-
- Belediye dar gelirlilere, muhtaç, yoksul, düşkün, kimsesiz ve engellilere sosyal, eğitim, sağlık ve ekonomik sorunlarının çözümünde yardımcı olabilmek amacıyla nakdî yardımda bulunabilir. Yapılacak nakdî yardımların miktarı Muhtaçlık Ölçüm Kriterleri Puan Cetveline göre, süresi ise Müdürlüğün teklifi üzerine veya re'sen Değerlendirme Kurulu tarafından muhtaçlık durumu dikkate alınarak belirlenir.
- Belediye sınırları içinde afetlerden zarar görenlere de Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenecek miktarda nakdî yardım yapılabilir.
- Çameli Belediyesi sınırları İçinde ikamet eden ve sağlık sorunları olup da muhtaç, yoksul ve dar gelirli olan vatandaşlardan Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından bedeli karşılanmayan ya da ilaç bedelinin çok yüksek olması ve karşılanan bedelin çok düşük olması nedeniyle ilaç bedelini kendisi karşılayamaması nedeniyle yardım talebinde bulunan kişilere bu amaçla nakdi yardım yapılabilir.
- Belediye sınırları içinde muhtaçlığı sosyal inceleme ve tahkikat raporunda belirlemiş olan ihtiyaç sahiplerine verilecek olan nakdi yardım; Değerlendirme Kurulu tarafından Muhtaçlık Ölçüm Kriterleri Puan Cetvelinden yararlanılarak belirlenir.
- Sosyal Güvenlik Kurumunun giderini karşılamadığı ve kişi tarafından da ödenemeyen ilaç ve sağlık giderleri bu yönetmeliğin 14. ve 15. maddelerindeki uygunluk şartı ile nakdi yardım olarak ödenebilir. Bu bendin uygulanmasında ilgili sağlık kuruluşundan rapor veya reçete getirilmesi istenebilir.
- Tabiiyetine bakılmaksızın ilçe sınırları dâhilinde bir yerleşim bölgesine gelip de imkânsızlıklar nedeniyle yaşadığı yere dönemeyen veya ilçe sınırları içinde bulunduğu sırada hastalığı nedeniyle hastanelerde tedavi edilmesi gereken ve herhangi bir sosyal güvencesi olmayanlara durumlarını doktor raporuyla belgelemeleri durumunda ikametgâh belgesi aranmaksızın kimlikleri ve hastalık evraklarıyla nakdi ödeme yapılabilir.
- Nakdi yardımlar; Yardım için müracaat eden vatandaşlara yıl içerisinde en fazla 2 defa verilebilir. Ancak nakdi yardım başvuru miktarı; mağduriyetin çok fazla ve sürekli olması gibi özel durumlarda Değerlendirme Kurulunun kararı ile yıl boyunca belirli periyotlarla düzenli olarak ödenebilir.
- Yapılacak sosyal yardımlarda yaşanan doğal afetler veya yardımı zorunlu kılan hallerde (dul kalma, boşanma veya şiddete maruz kalma gibi) süre şartı aranmaz.
- İhtiyaç sahibinin gelir düzeyinin düzeldiğinin tespit edilmesi halinde veya başvurusu halinde; nakdi yardımlar kesilir.
- Nakdi yardımlar 1 (bir) yıl süre ile yapılır. 1 (bir) yıl süre mali yıl başlangıcı ve sonu olarak belirlenir.
Aynî yardım
MADDE 10-
- Belediye sınırları içinde ikamet eden ve bu yönetmelik kapsamında sosyal yardımlardan yararlanma hakkına sahip bulunan kimselere gıda, yakacak, giyecek, eğitim malzemesi, sosyal güvenlik kurumunun resmi olarak ödeyemediği ilaç, hasta bezi, çocuk bezi, havalı yatak, hasta karyolası, tıbbi araç-gereç ile rehabilitasyon amaçlı protez araç-gereçleri gibi aynî yardımlarda bulunabilir.
- Gıda, yakacak, eğitim malzemesi, giyecek gibi temel ihtiyaç konusu aynî yardımlar, Müdürlüğün teklifi üzerine Değerlendirme Kurulunca belirlenecek sayı, içerik ve miktarda, Değerlendirme Kurulunun kararına müteakip yapılabilir.
- İlaç, tıbbi araç-gereç, engelliler için tekerlekli sandalye, koltuk değneği, rehabilitasyon amaçlı protez araç-gereçleri gibi aynî yardımlarda ihtiyaç sahibinin başvurusu veya Belediyenin re'sen yapacağı tespit üzerine, Değerlendirme Kurulunun kararına müteakip yardımda bulunabilir. Bu yardımın yapılmasında 16.06.2006 tarih ve 26200 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu'nun 60'ıncı maddesi hükmü göz önünde bulundurulur ve bu amaçla belediye, başkan tarafından onaylanacak protokol çerçevesinde kamu ve özel sağlık kuruluşları ile işbirliğine gidebilir.
- Belediye, dağıtılmak üzere alınacak ayni yardımlarda Belediye Başkanı tarafından onaylanacak protokol veya Müdürlük tarafından düzenlenecek teslim tesellüm belgesi ile; kamu kurum ve kuruluşları, vakıf ve dernekler, sivil toplum kuruluşları, özel ve tüzel kişiler, özel sağlık kuruluşları ile işbirliğine gidebilir ayni yardıma ilişkin bağışlarını kabul edebilir.
- Belediyemiz, ağır hasta ve engelli vatandaşlarımıza ücretsiz nakil hizmeti verebilir.
- Belediye dar gelirlilerin, muhtaç, yoksul, düşkün, kimsesiz, engelli kimselerin ev onarımını, yaşanamayacak duruma gelmiş evlerin temizliğini, çamaşırlarının yıkanmasını, kişisel bakımlarını vb. hizmetleri yapabilir.
- Belediyemiz, engelliler ile dul, şiddet gören kadınların güçlendirilmesi için muhtelif kurslar, eğitimler, etkinlikler düzenleyebilir. Bu eğitim ve etkinliklerin malzeme tedarikini, büro ve personel ihtiyaçlarım karşılar.
- Aynî yardımlar süreli (muhtaç ve yoksullara her gün ücretsiz ekmek dağıtılması vs.) veya eğitim malzemesi, ilaç, gıda, yakacak yardımı gibi geçici nitelikte olabilir.
- Aynî yardımdan yararlanacak kişilerden bu yönetmelikte belirtilen evraklar istenir.
- Aynî yardımlar bir defada veya periyodik olarak yapılabilir.
Hizmet yardımları
MADDE 11- Belediye; dar gelirli, yaşlı, dul, yoksul, muhtaç, öksüz, yetim, kimsesiz, düşkün ve engelli kişilerin ulaşımlarını, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılımlarının sağlanmasını, evlerinin bakım ve onarımını, sünnet, nikâh ve benzeri ile deprem, yangın, sel gibi afetlere maruz kalan muhtaç kişilere yönelik hizmetleri, Müdürlüğün raporu ve Değerlendirme Kurulunun kararı ile yerine getirebilir. Hizmet yardımlarının sunulmasında; Belediyenin denetim, gözetim ve işbirliğinde kamu kurum ve kuruluşları, dernek ve vakıflar, sivil toplum kuruluşları, özel ve tüzel kişilerin katkılarından da yararlanılabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Sosyal Yardımdan Yararlanma Usul ve Esasları
Sosyal yardımlardan yararlanma hakkı
MADDE 12-
- Sosyal yardımların yapılmasında temel amaç; ihtiyaç sahiplerinin gıda, giyinme, barınma, ısınma, eğitim, sağlık gibi temel nitelikte sosyal ve ekonomik bir sorununun çözümünde ona yardımcı olunmasıdır.
- Aşağıda belirtilen kişilerin Belediyece yapılacak sosyal yardımlardan yararlanmaya hakkı vardır;
- Belediye sınırları içinde ikamet eden muhtaç, yoksul, kimsesiz, düşkün ve engelli kişiler veya aileleri
- Afetlere maruz kalmış olup aynî ve nakdî yardıma ihtiyacı olduğu tespit edilen kişiler veya aileleri,
- Belediye sınırları içinde ikamet edip de ilköğretim, lise ve dengi okullarda eğitimini sürdürmekte olan muhtaç, yoksul, kimsesiz, yetim ve öksüz ile engelli öğrenciler veya aileleri,
- Çameli Belediyesi sınırları içerisinde bulunan, muhtaç olan ve çeşitli nedenlerle şehir dışına gitmek için yol yardımına başvuran kişiler veya ailesi,
- Çameli Belediyesi sınırları içerisinde bulunan hastanelerde tedavi gören muhtaç, hasta ve yeni doğanlar ile barınma sorunu olan hasta yakınları,
- Belediye Başkanının uygun görmesi halinde, sosyal yardımlarla ilgili Müdürlük personeli marifetiyle yerinde yapılacak inceleme sonucu durumu ve kimliği tespit edilen sokakta kalmış, kimsesiz ve düşkünlere bu Yönetmelikten istenen şartlar ve evraklar istenmeksizin belediyemiz sınırları içinde yardım yapılabilir. Bu fıkraya göre yapılacak yardımlar, bir yıl içinde yapılan sosyal yardımların %20'sini geçemez.
- Zaruri nedenlerle; Muhtaçlık durumu belgelendiremeyenlere Değerlendirme Kurulunun uygun görmesi halinde, başka belge istenmeksizin yardım yapılabilir.
- Sosyal yardımların insan onurunu zedelemeyecek koşullarda, vatandaşa en yakın ve en uygun yöntemlerle sunulmasına özen gösterilir. Yapılacak aynî ve nakdî yardımlar karşılıksızdır.
Sosyal Yardımlardan Yararlanma Şartı
MADDE 13-
- Sosyal yardımlardan yararlanan bir kişi aynı takvim yılı içinde; daha önce yapılan yardımın bittiği tarihten itibaren 3 ay geçtikten sonra dilekçe ile tekrar sosyal yardım almak için müracaatta bulunabilir. Ancak afet, deprem, sel, yangın, müzmin hastalık ve diğer zorunlu hallerde (eşi ölen, ayrılan ve şiddet gören kadınlar) gibi istisnai durumlarda bu süre şartı aranmaz. Ayrıca aynı evde ikamet eden birden fazla vatandaşa nakdi yardım yapılamaz.
- Sosyal yardıma müracaat edenlerden hane halkının kişi başına düşen gelir seviyesi asgari ücretin net miktarının 1/3 'ü üzerinde olanlara yardım yapılamaz. Ancak; müzmin hastalık ve tedavisi uzun süren Sosyal Güvenlik Kurumu'nun resmi olarak ödeyemediği ilaç ve medikal malzemelere ihtiyacı olanlar ile dul, yetim ve 2022 sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanun gereğince; engelli olanlardan "Evde Bakım Ücreti” alamayanlara yardım yapılabilir.
- Sosyal yardıma müracaat edenlere Değerlendirme Kurulunun kararı olmadıkça yardım yapılamaz.
- Kişinin rahatsızlığı ile İlgili olarak tıbbi araç-gereç, tekerlekli sandalye ve akülü tekerlekli sandalye, koltuk değneği, rehabilitasyon amaçlı protez, işitme cihazı vb. tıbbi cihazlar verilebilmesi için sağlık raporu aranır.
Sosyal Yardımların Kesilmesi
MADDE 14-
- Ayni ve nakdi yardımlardan faydalanan ihtiyaç sahibinin;
- Ölümü,
- Türk Vatandaşlığından çıkması, çıkarılması, vatandaşlık hakkını kaybetmesi,
- Muhtaçlığın kalkması,
- Kadın ve erkeğin evlenmesi nedeniyle muhtaç durumdan çıkması,
- Hemşerilik vasfını kaybetmesi,
- Geçerli bir mazeret olmaksızın verilen yardımı üç ay aralıksız olarak alınmaması,
- Sakatlığı nedeniyle ayni ve nakdi yardım almakta iken durumlarına uygun iş bulması, durumunun düzelmesinin tespiti hallerinde yardım kesilir.
- Ayni ve nakdi yardım hizmetlerinin yürütülmesinde uygulamanın devamlı takibi esastır.
- Sürekli yardım edilen kişinin durumu, periyodik olarak takip edilir ve kişinin maddi durumu ile ilgili ayrıntılı bilgi ve belge toplanması yoluna gidilir. Kişinin yardım almadan hayatını sürdürebileceği maddi şartlara sahip olduğunun tespit edilmesi halinde, bu tespitin yapıldığı tarihi izleyen aybaşından itibaren yardım kesilir.
- Yardım talebiyle müracaatta bulunanlarca gerçeğe aykırı beyanda bulunulması halinde yardım kesilerek yapılan yardımlar geri alınır.
Başvuru
MADDE 15-
- Bu yönetmelik kapsamındaki sosyal yardımlardan yararlanabilecek durumda olanlar Müdürlüğe başvurur.
- Başvuru olmasa dahi, sosyal yardımlarla ilgili Müdürlük personeli ya da muhtarlıkça tespit edilip belediyeye bildirilen afetzede, muhtaç, yoksul, engelli, öksüz, yetim, kimsesiz ve düşkünlere de res'en yapılacak inceleme üzerine yardımda bulunulabilir. Müdürlüğün resen inceleme ve tespiti;
- Belediyenin bilgi kaynakları,
- Mahalle muhtarlarının yardımları,
- Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan bilgiler,
- Yardım derneklerinden, sivil toplum kuruluşlarından, özel ve tüzel kişilerden alınan bilgiler,
- Kaymakamlık Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı bilgi kaynakları ile SOYBİS' ten alınacak bilgiler
- Belediye Başkam ve Meclis Üyelerinin bilgi ve yardımıyla,
- Kamu kurum ve kuruluşlarının bilgi kaynakları, vasıtasıyla yapılabilir.
- Sosyal yardımlar için başvuran veya başvurmuş sayılan kişiler için Müdürlük tarafından E-BELEDİYE Sosyal Hizmet Takip Modülünde bilgi bankası oluşturulur.
Başvuruda İstenecek Belgeler
MADDE 16-Sosyal yardım talebinde bulunan kişilerden aşağıdaki belgeler istenir;
- Yardım talebinde bulunduğuna dair "Sosyal Yardım Müracaat Formu”,
- MERNİS veri tabanında yer alan ve T.C. Kimlik Numarası ile ilişkilendirilmiş bulunan Kimlik Paylaşım Sistemi'nden (KPS) temin edilecek yerleşim yeri belgesi,
- Yardıma muhtaç olduğuna dair fakirlik ihtiyaç ilmühaberi, (Mahalle muhtarından)
- Muhtaç asker ailesine yardım için başvurulmuşsa istenilen belgelere ek olarak askere giden kişi ile ilgili askere sevk, terhis tarihi vb bilgileri içeren askerlik şubesinden onaylı belge,
- Muhtaç yeni doğan, hasta ve yakınlarının belediyeden barınma ve nakdi yardım talebinde bulunduğu takdirde; müracaat eden kişinin kendisinin, eşinin, çocuklarının, annesinin ve babasının, müzmin veya ölümcül rahatsızlık durumları bulunanlar ile ameliyat ve uzun süreli tedavi görenler veya görmesi gerekenlerden bunları belgeleyen evraklar veya bu durumda olduklarını ifade eden sağlık kurulu raporu,
- Engelli ise Engelinin %40 ve üzeri olduğunu gösteren sağlık kurulu raporu ya da engelli kimlik kartı,
- Ayni yardım yol yardımı şeklinde ise;
Başvuruda bulunan kişinin yola gitmekte sakıncasının olup olmadığını belirlemek amacıyla sabıka kaydı istenir.
- Doğal afetlere uğrayanlar için durumunu belgeleyen yetkili resmi kurumlardan alınacak rapor,
- Çameli Belediye sınırları içerisinde ikamet eden ve Belediye sınırları içindeki ilköğretim ve lise düzeyindeki okullarda öğrenim gören öğrenciler için; Yönetmelikte istenecek belgelere ek olarak öğrenim belgesinin yanı sıra, başarı durumu ile gelir ve aile durumunu belirten imzalı dilekçe ve durum ispatı için Müdürlükçe istenebilecek diğer belgeler,
- Müdürlükçe durum tespiti için Kaymakamlık, Tapu Müdürlüğü, Vergi Dairesi, Emniyet Müdürlüğü, Cumhuriyet Başsavcılığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı İl Müdürlükleri ve benzeri kamu kurum ve kuruluşlarından da bilgi istenilebilir.
- Nakdi yardım talepleri için; sosyal yardıma konu olan muhtaçlık durumunun sona erdiği tarihten itibaren bu hususu Müdürlüğe bildireceği, bildirmediği taktirde muhtaçlık durumunun sona erdiği tarihten sonraki aldığı nakdi yardımları genel hükümlere göre faizi ile birlikte geri vereceği, gerçeğe aykırı bilgi, belge ve beyan verdiğinin tespit edilmesi halinde ise tespit tarihine kadar alınan tüm nakdi yardımları Belediyeye genel hükümlere göre faizi İle birlikte geri vereceğine dair taahhütname.
- Yukarıdaki belgelere istinaden oluşturulan başvuru dosyasına Müdürlük personelinin yerinde tespit için doldurdukları "Muhtaçlık Ölçüm Kriterleri Puan Cetveli” eklenilir.
Sahte ve Yanıltıcı Bilgi Verilmesi ve Belge Düzenlenmesi
MADDE 17- Gerçeğe aykırı evrak verildiğinin tespit edilmesi halinde yardım kesilir ve verilen yardımlar kanuni faizi ile birlikte tahsil edilir. Cezai müeyyidelerin uygulanması bakımından genel hükümlere göre hareket edilir. Ayrıca kişinin durumunda iyileşme tespit edilmesi halinde de yardımlar kesilir. Bu konuda ilgililer bilgilendirilir ve gerekirse taahhüt alınabilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Değerlendirme Kurulu, İnceleme, Değerlendirme ve Yardım Miktarı
Değerlendirme Kurulu Oluşumu
MADDE 18-
- Bu yönetmelik kapsamında yapılacak sosyal yardımlar, Belediye Başkanı, Belediye Başkanınca görevlendirilecek Başkan Yardımcısı veya Müdür olmak üzere 1 asil 1 yedek; Belediye Meclisince açık oylama sonucunda belirlenecek 3 asil 3 yedek meclis üyesi olmak üzere, 5 (beş) kişilik "Değerlendirme Kurulu” tarafından yürütülür. Kurulun Başkanı, Belediye Başkanıdır. Belediye Başkanının bulunmadığı zamanlarda Başkan Vekili kurula başkanlık eder.
- Değerlendirme Kurulu üyelerinin görev süresi 2 (iki) yıldır. Belediye Başkanı gerekli görmesi durumunda müdür ve üst yöneticilerden oluşan üyeleri süresinden önce değiştirebilir. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir.
- Değerlendirme Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu ile toplanır. Kararlar toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğu ile alınır. Oylarda eşitlik olması halinde Belediye Başkanın bulunduğu taraf çoğunluk sayılır.
- Komisyon üyelerinin izinli ya da raporlu olduğu sürelerde görevlerini vekâleten yürütenler veya 1. yedekten başlamak üzere sırası ile belirlenen yedek üyeler komisyon toplantılarına katılır.
- Değerlendirme Kurulu, Müdürlük tarafından planlanacak zamanlarda toplanır. Acil durumlarda Belediye Başkanının çağrısı üzerine her zaman toplanabilir.
Değerlendirme Kurulunun Görev ve Yetkileri
MADDE 19-Değerlendirme Kurulunun görev ve yetkileri şunlardır;
- Bu Yönetmeliğe uygun olarak sosyal yardım talebiyle Belediyeye müracaat eden veya Belediyece tespit edilen yoksul ve muhtaç kişilerin durumlarım değerlendirerek yardım yapılmasının uygun olup olmadığına, uygun bulunması durumunda; yapılacak yardımların süresi ve şekli ile ilgili uygunluk görüşü vermek.
- Bütçe yılı içinde toplu halde yapılacak aynî / nakdî (toplu gıda, barınma, yakacak, tıbbi malzeme, eğitim malzemesi vb.) gibi sosyal yardımların miktarı, süresi ve şekli ile ilgili olarak, Belediyenin bu amaçla geçmiş yıllarda yaptığı yardımları, Belediyeye yapılan yardım başvuruları, güncel ihtiyaç durumlarını ve bütçe imkânlarını dikkate alarak genel uygunluk görüşü vermek.
- Yönetmelikteki şartlara haiz olanlara, "Sosyal Yardım Müracaat Formu” ve "Muhtaçlık Ölçüm Kriterleri Puan Cetveli” ne göre oluşan puan toplamına göre ödenecek olan nakdi yardım tutarının ödeneceği süreyi belirlemek.
- İstisnai (doğal afet, deprem, hastalık vb.) durumlarda kişilere verilecek yardım miktarlarını ve sürelerini belirlemek.
- Belediye Başkanı'nın sosyal yardımlarla ilgili vereceği diğer görevleri yapmak.
- Muhtaçlık ölçüm kriterlerini ve kriterlerin karşılığı ağırlık puanlarını belirlemek.
- Sosyal yardım talebinde bulunan kişilerden yardım çeşitlerine gore istenecek sosyal inceleme bilgi ve belgelerini belirlemek.
Başvuruların İncelenmesi
MADDE 20-
- Yardım için yapılan müracaatlarda beyan esas olduğundan, dilekçede beyan edilen bilgi ve belgeler gizlice araştırılır. Bu araştırma kolluk, nüfus müdürlüğü, vergi dairesi, tapu, bankalar, emniyet müdürlüğü, belediye ve muhtarlık nezdinde yaptırılabileceği gibi Müdürlükçe de re 'sen yapılabilir.
- Müracaatların değerlendirilmesi aşamasında "SOYBİS", Kaymakamlık Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı, Muhtarlıklar ve diğer ilgili birimlerin kayıtlarından da istifade edilebilir.
Sosyal İnceleme Raporlarının Düzenlenmesi
MADDE 21-
- İnceleme ekibi tarafından düzenlenen sosyal inceleme raporlarında; muhtaç durumdaki kişilerin geçmişte yaptıkları yardım talepleri ile bunlara yapılan yardımlar, ekonomik ve sosyal durumlarındaki değişmeler, hâli hazırdaki özellikleri, kişisel ve ailevi bilgiler ile sosyal ve ekonomik şartlar, mahalli imkânlar, ikamet edilen yer ve konut durumu ile ilgili bilgiler ve ihtiyaç sahiplerinin ne tür bir yardım veya hizmetten faydalandırılmasının uygun olacağına ilişkin kanaat açıkça belirtilir.
- Sosyal inceleme raporu kişisel nitelikte gizli belgedir.
Başvuru Değerlendirme
MADDE 22-
Ayni, nakdi ve hizmet yardımı almak amacıyla belediyeye yapılan başvurular Sosyal Yardımlardan sorumlu Müdürlük personeli tarafından yerinde tespit yapılarak “Sosyal Yardım İnceleme Raporu” düzenlenir.
- Sosyal Yardım İnceleme Raporu karara bağlanmak üzere, Müdürlük tarafından Değerlendirme Kurulu'na gönderilir.
- Değerlendirme Kurulu, Yönetmeliğin 6'ncı maddesi doğrultusunda müracaatta bulunan vatandaşlar hakkında düzenlenen Sosyal Yardım İnceleme Raporu ile birlikte, aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurularak yardımın yapılıp yapılmamasına karar verir.
- Aile bireylerinin iş durumu,
- Ailenin kayıtlı net geliri ya da beyanlar doğrultusunda kayıt dışı net geliri,
- Barınma ve eşya durumu, ısınma yöntemi,
- Ailede yaşayan kişilerin sayısı ve kimlik bilgileri,
- Ailedeki öğrenim gören kişi sayısı, çalışabilir durumdaki kişi sayısı,
- Medeni hali,
- Engelli durumu,
- Ağır hastalık durumu,
- Afet geçirme durumu,
- Başka kurumlardan alınan yardımlar,
- Taşınır ve taşınmaz mal durumu
- İşyeri sahibi olup olmadığı,
- SGK kaydı
- Değerlendirme Kurulu belirlenen Muhtaçlık Ölçüm Kriterlerine göre, yardım taleplerini kâğıt ortamında veya elektronik ortamda değerlendirir.
- Değerlendirme Kurulunda alınan yardım yapılması kararı yapılacak yardımın miktarı, süresi ve şekli ile ilgili hususlar açıkça belirtilir ve Sosyal Yardımlardan sorumlu Müdürlük tarafından uygulamaya alınır.
- Başvuru Değerlendirmesi sonucu ayni ve nakdi yardım almaya uygun olmadığına karar verilen kişilere bilgi verilerek farklı kurum ve kuruluşlara yönlendirebilir.
Yardım Miktarı
MADDE 23-
- Belediye tarafından yapılacak yardımlara ilişkin olarak oluşturulacak ve Değerlendirme Kurulu tarafından kabul edilen "Muhtaçlık Ölçüm Kriterleri Puan Cetveli” doğrultusunda; ayni ve/veya nakdi yardım yapılır. Yardımlar, belirlenen puanlamaya göre, bütçe imkânları dâhilinde bu Yönetmelikte belirlenen oranlar dikkate alınarak dağıtılır.
- Belediye tarafından yapılacak yardımlara ilişkin olarak oluşturulacak ve Değerlendirme Kurulu tarafından kabul edilen ekonomik derece puan kriterleri doğrultusunda, yapılacak değerlendirme sonucu her muhtaç kişi/aile için verilen puanlar derecelendirilerek, bulunduğu dereceye göre belirlenen miktarda ayni ve/veya nakdi yardım yapılır.
- Yardımlar, kağıt ortamında veya elektronik ortamda belirlenen puanlamaya göre, bu maddede belirtilen puanlar esas alınmak suretiyle, bütçe imkanları dahilinde belirlenen dağıtım oranları dikkate alınarak dağıtılır.
- Muhtaçlık Ölçüm Kriterleri Puan Cetveli neticesinde 100 puan üzerinden;
- 0-50 puan arası, yardım için uygun değil.
- 51-60 puan arası, azami brüt asgari ücretin yüzde on (10) oranında ayni ve/veya nakdi yardım.
- 61-70 puan arası, azami brüt asgari ücretin yüzde onbeş (15) oranında ayni ve/veya nakdi yardım.
- 71-80 puan arası, azami brüt asgari ücretin yüzde yirmi (20) oranında ayni ve/veya nakdi yardım.
- 81-90 puan arası, azami brüt asgari ücretin yüzde Yirmibeş (25) oranında ayni ve/veya nakdi yardım.
- 91-100 puan arası, azami brüt asgari ücretin yüzde otuz (30) oranında ayni ve/veya nakdi yardım yapılabilir.
- Bürüt Asgari Ücrete göre belirlenecek olan yardımlar küsuratlı çıkması halinde yukarı doğru sıfırlı rakama tamamlanacak tutar olarak belirlenir.
- İlçemizde ikamet eden temel eğitim ve orta öğretim (lise) kurumlarında eğitimine devam eden ihtiyaç sahibi, muhtaç, dar gelirli, öksüz, yetim, gazi ve şehit yakını olan öğrencilere veya ailelerine her yıl her eğitim dönemi başında bütçe imkânlarına göre defaten veya eğitim dönemi boyunca Belediye Meclisi tarafından belirlenen miktarda nakdi eğitim yardımı yapılabilir. Başvuran ailelerde birden fazla sayıda öğrenci olması durumunda, Muhtaçlık Ölçüm Kriterleri Puan Cetveline göre çıkan sonuç doğrultusunda Değerlendirme Kurulu tarafından kaç öğrenciye verileceği belirlenir.
- İstisnai durumlarda yapılacak yardımlar;
- Doğal afetlerden zarar görenlere yardım yapılması:
(aa) Olağanüstü durumlar hariç durumlarını belgelemek kaydıyla deprem, yangın, sel, toprak kayması ve benzeri doğal afetlerden zarar gören kişilere Değerlendirme Kurulunca bütçe dikkate alınarak yardım yapılır.
(ab) Deprem, yangın, sel, toprak kayması ve benzeri doğal afetlerden zarar gören kişilerin yetkili kamu kurum ve kuruluşlarınca veya üniversitelerce evlerinin hasarlı olduğu, oturulması durumunda hayati tehlike arz ettiği ve yıkılması gerektiği raporlarla belgelemeleri durumunda ve ayrıca tespit edilen muhtaç, düşkün kişilere barınmalarının temini amacıyla kira desteği sağlanabilir.
- 6306 sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkındaki kanun kapsamında veya kamu yararı gözetilerek kamu hizmeti esas olmak üzere mahalli müşterek ihtiyaçların karşılanması amacıyla Belediye tarafından yapılan yatırımlar dolayısı ile mağduriyetine (evi yıkılan/yıktırılan) sebep olunacak vatandaşlara Belediyemizce kira desteği verilebilir.
- Bu fıkranın (a) ve (b) bentlerinde belirtilenlere yapılacak yardımın miktarı, süresi Değerlendirme Kurulu tarafından belirlenir.
- Hane halkı kişi başına düşen gelir seviyesi muhtaçlık sınırının yarısını aşmayan, evi kendine ait olmayan ve gayrimenkulü olmayan kişilere brüt asgari ücretin yüzde yirmi (20)'si ayrıca kira yardımı olarak ödenebilir.
- İş bu yönetmelik kapsamında muhtaç olduğunu belgelemiş iki yıl süre ile yardım alan kişilerin (muhtaçlık değerlendirme kriterlerinde 4. ve 5. basamakta yer alanlar hariç), üçüncü yıl yeniden yardım başvurusunda bulunması halinde; muhtaçlık değerlendirme kriterlerinde yer alsa dahi, her halükarda aldığı puan derecesine bakılmaksızın en alt kademedeki puan karşılığı ayni ve nakdi yardımdan yararlanabilecektir.
ALTINCI BÖLÜM
Yardımların Dağıtımı
Aynî Yardımların Dağıtımı, Giderin Gerçekleştirilmesi, Kayıt, Takip ve Kontrol Sistemi
Aynî Yardımların Dağıtımı
MADDE 24-
- Ayni yardımlarda kullanılmak üzere belirlenen mal ve malzemeler bu yönetmeliğin esaslarına göre dağıtılır.
- Dağıtım muhtaç ve yoksul kişilere belediye personeli ve araçları ile yapılır.
- Aynî yardımların dağıtılmasında muhtarlıklar, sivil toplum örgütleri, ilgili kamu kurum ve kuruluşları ile de işbirliği yapılabilir.
- Ayni yardımların alınması ve dağıtılması işlemlerinin kaydı dijital veya kâğıt ortamında yapılır. Dağıtılacak ayni yardımların Müdürlük deposu veya Müdürlükçe belirlenen başka bir yere konulması ve dağıtılması işlemleri teslim-tesellüm makbuzu veya belgesi ile yapılır.
- Ayni yardımlar hak sahibinin kendisine verilir. Kendisinin engelli, yaşlı, hasta ve benzeri durumda olması nedeniyle Belediyeye gelemeyecek durumda olanlar için ayni yardım, hak sahibinin kimlik fotokopisi ile başvuran aile fertlerinden birine veya akrabasına yapılabilir. Müdürlük tarafından hak sahibinin müracaat etmesi beklenilmeden de evine gidilerek de teslim edilebilir.
Nakdi Ödeme Yapılacak Kişiler
MADDE 25- Bu yönetmelik kapsamında yapılacak nakdi yardım ödemeleri; 15.08.2007 tarih ve 26614 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Mahalli İdareler Harcama Belgeleri Yönetmeliğininin 7. maddesi gereğince yürütülür.
Kayıt, Takip ve Kontrol Sistemi
MADDE 26-
- Aynî, nakdî ve hizmet yardımlarında hizmetlerin yürütülmesinde uygulamanın devamlı takibi esastır. Müdürlük, yardım yapılan kişilerle ilgili bilgi ve belgeleri düzenli olarak tutmak, muhafaza etmekle yükümlüdür.
- Belediyece gerekli görülen hallerde, Müdürlük; yardım için müracaat eden kişilerle ilgili olarak diğer Belediyelerden, Muhtarlıklardan, Kaymakamlıklardan veya diğer kurumlardan yardım alıp almadığını kontrol etmekle yükümlüdür.
- Sosyal yardımdan yararlandırılan kişinin muhtaçlık durumunun devam edip etmediği hususunun tespiti için, SOYBİS ' ten kontrol yapılabilir.
Sosyal Yardım Harcamalarında Kullanılmak Üzere Yapılan Şartlı Bağışlar
MADDE 27-
Kamu kurum ve kuruluşları, vakıf ve dernekler, sivil toplum kuruluşları, özel ve tüzel kişiler tarafından sosyal yardım harcamalarında kullanmak üzere nakit olarak ve makbuz karşılığında Belediye veznesine, Belediye tahsilat bürolarına ve Belediyenin banka hesabına ödenen şartlı bağışlar; bütçede açılacak bir tertibe gelir ve şart kılındığı amaca harcanmak üzere açılacak bir tertibe ödenek kaydedilir ve bu ödenekten amaç dışında başka bir tertibe aktarma yapılamaz. Bu bağışlar sosyal yardım harcamalarında öncelikli olarak kullanılır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Yürürlülük ve Yürütme
Yürürlük
MADDE 28- Sayıştay Başkanlığı’nın görüşü alınan bu Yönetmelik, ilanı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 29- Bu yönetmelik hükümlerini Çameli Belediye Başkanı yürütür.
EKLERİ:
1)- Yönetmelik Genel Gerekçesi (1 Sayfa)
2)- Sosyal Yardım Müracaat Formu (3 Sayfa)
3)- Muhtaçlık Ölçüm Kriterleri Puan Cetveli (2 Sayfa)
Yönetmeliğin Yayımlandığı Gazete'nin | |
Tarihi | Sayısı |
| |
Yönetmeliğin Kabul Edildiği Meclis Kararı’nın | |
Tarihi | Sayısı |
03/03/2020 |
29 |
.…/05/2020 | ………. |