Başbakanlık İletişim Merkezi'ne bağlı şikayet birimi 2006
yılında kuruldu. BİMER her yıl milyonlarca vatandaşa hizmet veriyordu.
Sözcü gazetesinden Uğur Enç'in haberine göre 2015 yılında
BİMER'in yükünü azaltmak için Cumhurbaşkanlığı bünyesinde de bir iletişim
merkezi oluşturuldu. Başbakanlık'ın lağvedilmesinin ardından BİMER'in
faaliyetleri de sona erdi. CİMER vatandaşın devlette bulacağı tek muhatap
olarak kaldı.
Vatandaş yaşadığı sorunların çözümü olarak yetkileri artan
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı gördü.
CİMER'e başvuru sayısı kısa sürede katlandı. Bir süre önce
söz konusu şikayetlerin artması nedeniyle bürokratları uyaran Erdoğan,
“Bürokrasiyle ilgili özellikle vatandaşı bire bir ilgilendiren konularda
CİMER'e yoğun şikâyetler geliyor. Bunların hepsini yakından takip ediyorum”
ifadelerini kullanmıştı.
Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın yakından takip ettiği CİMER sistemi
çöktü. Sisteme yaklaşık 10 gündür giriş yapılamıyor. “Bir hata oluştu”
mesajıyla karşılaşan vatandaşlar şikayetini hiçbir yere iletemiyor. Cumhurbaşkanlığı
İletişim Merkezi'nin internet sitesinde konuyla ilgili hiçbir açıklama yer
almıyor.