Denizli Büyükşehir Belediyesi DESKİ Genel Kurulu'nun mayıs ayı oturumunda su fiyatlarında indirim yapılması görüşüldü. Büyükşehir Belediye Başkanı Nuri Çavuşoğlu'nun seçim döneminde verdiği suya yüzde 50 indirim vaadi, meskenler için yüzde 30 indirimle sınırlı kaldı. Plan ve Bütçe Komisyonu'ndan meskenlerde ilk kademe için 12 tona kadar su fiyatının yüzde 30, 13-25 ton arası için yüzde 10 indirilmesi yönündeki raporu oy birliğiyle kabul edildi.
Başkan Nuri Çavuşoğlu, DESKİ'nin mali tablosu nedeniyle indirimi yüzde 50 yapamadıklarını belirtti. DESKİ'nin 2024 yılı ücret tarifesi görüşüldü. Komisyon raporuna göre, su tarifesi meskenler için ilk kademe olan 12 tona kadar su kullanımında yüzde 30 indirimle 21,797 TL'den 15,258 TL'ye, ikinci kademe olan 13-25 ton arasında ise 44,301 TL olan su faturası 39,871 TL'ye indirildi. Atık su bedeli de 10,895 kuruştan 7,629 TL'ye düşürüldü. İndirimin sadece meskenlerde geçerli olduğu, ticari abonelerin eski tarifeden su faturası ödemeye devam edeceği belirtildi.Ak Partili komisyon üyesi Mustafa Horzum'un muhalefet şerhi koyduğu su fiyatlarının yüzde 50 indirim yapılması gerektiğini savunurken, başkan Çavuşoğlu, yıllardır susarken şimdi bu şerhi koymanın ne kadar etik olduğunu sordu. Başkan Çavuşoğlu, indirimin yüzde 30 ile sınırlı kalmasının nedenlerini açıklarken, Çivril'de kurulacak GES için alınan 2 milyar lira kredinin kötü bir yönetimle DESKİ'yi büyük bir borç yükü içine soktuğunu, kredinin geri ödemesinin 7,5 milyar liraya ulaşacağını ifade etti. Çavuşoğlu, indirimin aylık maliyetinin 23 milyon 119 bin TL olduğunu, yüzde 50 indirim yapılsaydı bu maliyetin 43 milyon TL olacağını söyledi. Indirimin 1 Haziran itibariyle geçerli olacağı açıklandı.
Başkan Nuri Çavuşoğlu, DESKİ'nin mali tablosu nedeniyle indirimi yüzde 50 yapamadıklarını belirtti. DESKİ'nin 2024 yılı ücret tarifesi görüşüldü. Komisyon raporuna göre, su tarifesi meskenler için ilk kademe olan 12 tona kadar su kullanımında yüzde 30 indirimle 21,797 TL'den 15,258 TL'ye, ikinci kademe olan 13-25 ton arasında ise 44,301 TL olan su faturası 39,871 TL'ye indirildi. Atık su bedeli de 10,895 kuruştan 7,629 TL'ye düşürüldü. İndirimin sadece meskenlerde geçerli olduğu, ticari abonelerin eski tarifeden su faturası ödemeye devam edeceği belirtildi.Ak Partili komisyon üyesi Mustafa Horzum'un muhalefet şerhi koyduğu su fiyatlarının yüzde 50 indirim yapılması gerektiğini savunurken, başkan Çavuşoğlu, yıllardır susarken şimdi bu şerhi koymanın ne kadar etik olduğunu sordu. Başkan Çavuşoğlu, indirimin yüzde 30 ile sınırlı kalmasının nedenlerini açıklarken, Çivril'de kurulacak GES için alınan 2 milyar lira kredinin kötü bir yönetimle DESKİ'yi büyük bir borç yükü içine soktuğunu, kredinin geri ödemesinin 7,5 milyar liraya ulaşacağını ifade etti. Çavuşoğlu, indirimin aylık maliyetinin 23 milyon 119 bin TL olduğunu, yüzde 50 indirim yapılsaydı bu maliyetin 43 milyon TL olacağını söyledi. Indirimin 1 Haziran itibariyle geçerli olacağı açıklandı.
"Verdiğimiz sözlerin arkasındayız"
Başkan Çavuşoğlu konuşmasında, "Denizli halkının vicdanına sesleniyorum. Öyle bir ağır mali tablo ve bütçeyle karşılaştık ki, karşılaştığımız bu tabloya, ağır borç yüküne rağmen hiçbir sözümüzden vazgeçmeyeceğiz. Bu şehri yeniden kalkındıracağız. Yapılmayan hizmetleri de yapacağımızdan hiç kimsenin bir şüphesi olmasın. Biz verdiğimiz sözlerin arkasında duracağız" dedi.
İndirim miktarları
1 Haziran itibariyle "konut" abonelerinden birinci kademe (0-12 m³ için) uygulanan su ücreti, 21 lira 797 kuruştan 15 lira 258 kuruşa, atık su ücreti 10 lira 895 kuruştan, 7 lira 629 kuruşa indirildi.




