"Climate Volunteers” projesi
Avrupada yarışmaya katılan 870 proje içerisinden Brüksel Merkezi Destek Servisi
tarafından 16-19 yaş kategorisinde en iyi proje olarak seçildi.
Denizli İl Milli Eğitim Müdürü Süleyman Ekici avrupadaki büyük başarının mimarları olan Durmuş Ali Çoban Anadolu Lisesi Müdürü Süleyman Arslan, İngilizce Öğretmeni Pelin Bölükbaşı, öğrenciler Irmak Sivri, Erol Kaan Karasu, Beril Öztürk, Ece Maden, Zeynep Cezayirli, Şevval Altundağ, Buket Büber, Enes Kağan Maraş, Almina Demirhan ve Ayça Bacanlı’yı makamında kabul etti.
Üstün gayret ve başarı göstererek
ülkemizi Avrupa'da 1. sıraya taşıyan öğrencilerimizi ağırlamaktan büyük
mutluluk duyuyorum diyerek sözlerine başlayan İl Milli Eğitim Müdürü Süleyman
Ekici “Değişimin ve gelişimin sürekli olduğu bir dünyada yaşıyoruz. Eğitimde de
aynı süreçler yaşanıyor. Ekonomik ve sosyal hayatta aynı. Sizin proje konunuz
olan iklimde de aynı şekilde değişim yaşanıyor. Yeni paradigmalar ve yeni
yaklaşımlar ne ise eğitimi buna göre dizayn etmemiz, buna göre bir bakış açısı
geliştirmemiz gerek ki emsallerimizle aynı seviyede olabilelim. Emsal derken
kastım sadece ilimizin ölçütleri değil. Ülkemizin ölçütleri ve dünyanın
ölçütleri. Yani güzel bir işi kim nasıl güzel yapıyor ise biz onun ötesinde bu
işi geliştirip daha da ileriye götürmemiz gerekiyor.
eTwinning sanal ortamda AB projelerinin uygulanışıdır. Projelerimizde dijital platform üzerinde paydaşlarımızla birlikte çalışmalar yapıyoruz. Bu sene eTwining projelerine katılan okul sayımız 30 oldu ve katlanarak yükseliyor. Bunlar sizin sayenizde oluyor gençler. Denizli’nin projelerine ve eğitimine verdiğiniz destek için öncelikle Durmuş Ali Çoban Anadolu Lisesi okul müdürümüze, öğretmenlerimize ve sizlere çok teşekkür ediyorum.
Bu kadar hızlı değişimin
yaşandığı dünyada gelişimin göstergesi bazı parametreler var. Bunlar sanayii
parametreleri, ekonomik parametreler ve eğitim ile ilgili parametrelerdir. Sanayi
ile ilgili olan kısmın sonuçlarından birisi de sanayi atıklarıdır. Buna paralel
olarak da iklim ile ilgili değişimler oluyor. Bir taraftan geliştiriyoruz ama
iklim ile değişimin insan yaşantısının daha güzel olabilmesi için iklimin
istenilen düzeyde tutabilme adına birtakım çalışmalar yapmalıyız. Sizin iklim
değişikliği adına yaptığınız çalışmalar olan eTwinning projesi Avrupa’da güzel
bir ödül aldı. Ben sizlere çok teşekkür ediyorum. Denizli olarak eğitimde
belirli bir seviyemiz var. Okullarımız ve öğrencilerimiz hem akademik başarı
anlamında hem sosyallik anlamında hem de eğitim noktasında büyük yerdeler. Siz
değerli gençlerimiz başarılarımızı daha da yükselteceksiniz. Tekrar sizlere
teşekkür ederim” dedi.
Ödüllü projeleri hakkında
bilgiler veren öğrenciler; "Projemizdeki amacımız iklim değişimi ile ilgili
farkındalık yaratmaktı. Bunu başardığımızı düşünüyoruz. Bu projeyi geliştirirken
bazı araçlar kullandık. Hem öğrendik hem eğlendik. Projeye çok emek verdik. Beş
aylık bir çalışmanın meyvelerini aldık. Avrupalı arkadaşlarımızla tanışma fırsatı yakaladık." dedi.
Eğitim açısından baktığımızda
ülkemizin, okullarımızın geldiği noktanın gerçekten gurur verici olduğunu söyleyen
Müdür Ekici, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün de dediği gibi muasır medeniyetlerin
üzerine çıkarmak için çok ciddi adımlar atıyoruz ve daha da ileriye götürmek
sizlerin elinde dedi.
Programında sonunda İl Milli
Eğitim Müdürü Süleyman Ekici proje
ekibinde yer alan öğretmen ve öğrencilere başarılarından dolayı plaket ve
hediye verdi.
"Climate Volunteers” Projesinde okul öğrencileri; küresel problemlerde tartışma, araştırma, sorgulama ve sorumluluk alma becerilerini geliştirme, iklim değişikliğiyle mücadele ve uyum sağlama konusunda farkındalık yaratma, küresel iklim değişikliğinin etkilerini hafifletmek ve bunlara uyum sağlamak için çözümler geliştirme, dijital araçların ve internetin bilinçli ve etkin kullanımını sağlama, işbirlikçi, paylaşımcı, girişimci, üretken, sosyal, iletişimsel, kültürel anlayış ve yabancı dil yeterliliği gibi 21. yüzyıl becerilerinin geliştirilmesini sağlamayı hedeflediler.
Proje dört bölümden oluşmakta;
1.Bölümde: Başlangıç olarak ortak okulların, öğretmenlerin ve öğrencilerin
tanıtımı. İletişim kanalları, uluslararası çalışma ekipleri oluşturma. 2.
Bölümde proje logosunun ve sloganının demokratik bir ortamda belirlenmesi.
İklim değişikliği ve dünyamızdaki etkileri hakkında kısa farkındalık videoları
hazırlanarak ortak bir albüm oluşturulması. 3. Bölümde, iklim değişikliğiyle
mücadeleyle ilgili zihin haritaları, posterler ve sloganlar oluşturarak bu
konuda farkındalık oluşturulması. "Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri
(Hedef 13.)” ve "Okullarımızda iklim değişikliği için adımlar” konularında
e-Twinning forum iklim sayfasında
tartışmalar düzenlenerek öğrencilerin küresel değişikliğinin etkilerini fark
etmelerini sağlanması. 4. ve son bölümde iklim değişikliğiyle mücadele
hakkında, küresel ısınma, karbon ayak izi, su ayak izi, yenilenebilir enerji
vb. konularının işlediği karışık ülke takımları oluşturarak ortak bir kısa öykü
hazırlanması yer aldı.