Denizli Genç iş insanları (DEGİAD) Başkanı Hakan Urhan Denizli sanayicisinin limana ulaştırma giderlerinin oldukça yüksek olduğunu ve bu nedenle demiryolunun çok gerekli olduğını açıkladı. Urhan yaptığı açıklamada "Havayolu’ndan sonraki en güvenli ulaştırma şekli olan demiryolu günümüz dünyasında gelişmişliğin, kalkınmanın en önemli yapı taşlarından, en önemli ölçütlerinden biri olarak kabul edilmektedir" dedi.
DEGİAD Başkanı Urhan, "Günümüz Türkiye Cumhuriyeti’nin sınırları içerisinde inşaa edilmiş olan ilk demir yolu 1860 yılında bir İngiliz şirketi tarafından kurulan İzmir-Aydın hattıdır. Bu hat sonrasında şehrimiz Denizli ile bağlanmış ve dolayısıyla İzmir limanlarını Denizli’nin erişimine açmıştır.Dünyada en geniş hinterlanda sahip limanların başlıcaları olan Singapur, Rotterdam, Şangay veya Hong Kong vb gibi bir çok liman şehrini incelediğimizde, bu limanların ticari ve endüstriyel anlamda besleyen üretim şehirlerine yoğun bir biçimde demiryolu ağlarıyla bağlanmış olduğunu görüyoruz" diye konuştu.
Türkiye'nin hinterlandı en geniş limanları arasında yer alan İzmir’in, tarımsal üretim ve sanayi üretimi kabiliyeti çok gelişmiş olan Denizli ve Aydın illeriyle olan demiryolu bağlantısının da ivedilikle yenilenmesi ve kapasitesinin artırılması gerekmektiğini vurgulayan Urhan, "Özellikle ülkemizin önemli sanayi şehirlerinin başında gelen Denizli’nin ihracat ve ithalatını büyük ölçekte gerçekleştirdiği İzmir Limanlarına düşük taşıma maliyetleriyle ürünlerini ulaştırması şehir ve bölge ekonomisi ve sanayisi için hayati önem arz etmektedir. Ayrıca İzmir’in hinterlandı kapsamındaki bu coğrafyanın sahip olduğu kolay topografik şartlar göz önüne alındığında projenin kolaylıkla hayata geçirilebilmesi mümkün gözükmektedir. Güzergahın düz ova olmasından kaynaklı,Selçuk geçişinde oluşacak olan ekstra mali yük de dahil olmak üzere, ortalama 9-10 milyon USD/km gibi uygun bir maliyetle proje tamamlanabilir gözükmektedir" dedi.
Urhan, "Denizli özelinde konuşacak olursak; şehrimizin Sarayköy ve Kaklık bölgelerinde yer alan demiryolu lojistik merkezleri maalesef mevcut hattın kapasitesini doldurmuş olmasından kaynaklı tam verimle çalıştırılamamaktadır. Halbuki Denizli-İzmir hattının kapasite artışı sağlanabilirse bu merkezler de tam verimle çalışabilecekler, böylelikle Denizli sanayicisinin ürünlerini limana ulaştırma maliyetleri ciddi oranda düşecektir. Ayrıca yolcu taşımacılığında sağlanacak yüksek hız sayesinde başta iş insanlarımız olmak üzere seyahat eden yolcuların zaman maliyetleri çok düşecektir. Denizli-İzmir hattının kapasite artışı temel olarak hattın tamamının çift hatta çıkarılması ve takribi 200km/saat’lik hıza ulaşabilecek alt ve üst yapı yatırımlarının tamamlanmasıyla sağlanabilir diyebiliriz" şeklinde ifadeler kullandı.
Tüm bunlara ilaveten dünyada yapımı gerçekleşmiş tüm demiryolu projeleri arkasında devasa bir imalat sanayi, ileri teknoloji, bilgi ve birikim oluşturduğunu, oluşturmaya da devam ettiğinin altını çizen Urhan,. "Üretim kasları hali hazırda çok gelişmiş bir şehir olan Denizli’de ve bölgemizde, böyle bir projenin imalatı ile birlikte, özelikle yüksek katma değerli demir çelik ana ve yan sanayi, makina sanayi, elektrifikasyon ve elektronik sanayi vb bir çok sektör de mutlak suretle doğacak ve gelişecektir" dedi.
DEGİAD Başkanı Urhan, "Günümüz Türkiye Cumhuriyeti’nin sınırları içerisinde inşaa edilmiş olan ilk demir yolu 1860 yılında bir İngiliz şirketi tarafından kurulan İzmir-Aydın hattıdır. Bu hat sonrasında şehrimiz Denizli ile bağlanmış ve dolayısıyla İzmir limanlarını Denizli’nin erişimine açmıştır.Dünyada en geniş hinterlanda sahip limanların başlıcaları olan Singapur, Rotterdam, Şangay veya Hong Kong vb gibi bir çok liman şehrini incelediğimizde, bu limanların ticari ve endüstriyel anlamda besleyen üretim şehirlerine yoğun bir biçimde demiryolu ağlarıyla bağlanmış olduğunu görüyoruz" diye konuştu.
Türkiye'nin hinterlandı en geniş limanları arasında yer alan İzmir’in, tarımsal üretim ve sanayi üretimi kabiliyeti çok gelişmiş olan Denizli ve Aydın illeriyle olan demiryolu bağlantısının da ivedilikle yenilenmesi ve kapasitesinin artırılması gerekmektiğini vurgulayan Urhan, "Özellikle ülkemizin önemli sanayi şehirlerinin başında gelen Denizli’nin ihracat ve ithalatını büyük ölçekte gerçekleştirdiği İzmir Limanlarına düşük taşıma maliyetleriyle ürünlerini ulaştırması şehir ve bölge ekonomisi ve sanayisi için hayati önem arz etmektedir. Ayrıca İzmir’in hinterlandı kapsamındaki bu coğrafyanın sahip olduğu kolay topografik şartlar göz önüne alındığında projenin kolaylıkla hayata geçirilebilmesi mümkün gözükmektedir. Güzergahın düz ova olmasından kaynaklı,Selçuk geçişinde oluşacak olan ekstra mali yük de dahil olmak üzere, ortalama 9-10 milyon USD/km gibi uygun bir maliyetle proje tamamlanabilir gözükmektedir" dedi.
Urhan, "Denizli özelinde konuşacak olursak; şehrimizin Sarayköy ve Kaklık bölgelerinde yer alan demiryolu lojistik merkezleri maalesef mevcut hattın kapasitesini doldurmuş olmasından kaynaklı tam verimle çalıştırılamamaktadır. Halbuki Denizli-İzmir hattının kapasite artışı sağlanabilirse bu merkezler de tam verimle çalışabilecekler, böylelikle Denizli sanayicisinin ürünlerini limana ulaştırma maliyetleri ciddi oranda düşecektir. Ayrıca yolcu taşımacılığında sağlanacak yüksek hız sayesinde başta iş insanlarımız olmak üzere seyahat eden yolcuların zaman maliyetleri çok düşecektir. Denizli-İzmir hattının kapasite artışı temel olarak hattın tamamının çift hatta çıkarılması ve takribi 200km/saat’lik hıza ulaşabilecek alt ve üst yapı yatırımlarının tamamlanmasıyla sağlanabilir diyebiliriz" şeklinde ifadeler kullandı.
Tüm bunlara ilaveten dünyada yapımı gerçekleşmiş tüm demiryolu projeleri arkasında devasa bir imalat sanayi, ileri teknoloji, bilgi ve birikim oluşturduğunu, oluşturmaya da devam ettiğinin altını çizen Urhan,. "Üretim kasları hali hazırda çok gelişmiş bir şehir olan Denizli’de ve bölgemizde, böyle bir projenin imalatı ile birlikte, özelikle yüksek katma değerli demir çelik ana ve yan sanayi, makina sanayi, elektrifikasyon ve elektronik sanayi vb bir çok sektör de mutlak suretle doğacak ve gelişecektir" dedi.