Millet İttifakı Denizli Büyükşehir Belediye Başkan adayı Ümit
Bahtiyar Üreten Denizli Modeli’nde Tarım ile ilgili yapacaklarını anlattı.
Çal’da esnaf ziyaretleri ve seçim ofisi açılışına katılan Bahtiyar, “Tarımda
yapacağımız çok şeyler var. Kooperatif ve birlikler aracılığı ile çiftçilerin
elinden tutacağız, çiftçimizin ortağı olacağız. Gübresinde mazotuna desteği biz
vereceğiz. Yerli tohum bankalarından tohum ve fide dağıtımı yapacağız. Kooperatifler
aracılığıyla tarımda yaşanan sorunları birlikte çözeceğiz.”dedi.
“BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ DOĞRUDAN ALIMLARLA ÜRETİCİNİN YANINDA
OLACAK”
Üretimin ardından işleme tesisleri ile katma değeri yüksek ürün
satışı hedefleyeceklerini dile getiren Bahtiyar, “Bizler üretimi arttırmak için
ilk adımda sizleri desteklemek adına ne gerekiyorsa yapacağız.Ekipman başta
olmak üzere üretimi arttıracak her türlü desteği vereceğiz. Üretimin ardından
ikinci aşamada ürünleri işleyerek katma değeri yüksek ürünler elde edeceğiz. Son
aşamada ise ürünlerin pazarlanması konusunda üreticilerimizle birlikte
olacağız. Pazarlamayı üretici birlikler ve kooperatifler aracılığıyla
yapacağız. YineBüyükşehir belediyesi olarak doğrudan alımlarla da üreticimizin
yanında olacağız. Eğer o yıl bir üründe zarar olacaksa biz büyükşehir olarak
bir taban fiyat belirleyerek sizden o ürünü alacağız. Sizleri tüccarların eline
mahkum etmeyeceğiz.Büyükşehir Belediyesi, üretimden satışa, destekten doğrudan
alımlarakadar geniş bir alanda üreticinin yanında olacak” dedi.
Daha fazla ve kaliteli üretim için gayretle çalışacaklarının altını çizen Bahtiyar, “Üretimde sizin koordinatörünüz, gerektiğinde kaynak sağlayanınız, gerektiğinde ortağınız olmak istiyoruz. Hep birlikte güzel ve huzurlu bir Denizli istiyoruz. 31 Mart’ta bize destek verin, ÜRETEN DENİZLİ’yi hep birlikte kuralım. Kolumuza girin hep birlikte yürüyelim” dedi.

“MEVCUT BÜYÜKŞEHİR YETERSİZ KALDI”
Bahtiyar Çal’da Millet İttifakı Çal Belediye Başkan Adayı Mehmet
Öztürk’ün seçim ofisi açılışında konuştu. Bahtiyar Denizli’nin ilçelerinde,
köylerinde eksiklerin çok fazla olduğunu dile getirdi. Büyükşehir
Belediyesi’nin şimdiye kadar taşrada sözlerini tutmadığının altını çizen
Bahtiyar, “Denizli’yi gezip dolaştığınız zaman Denizli Büyükşehir
Belediyesi’nin ilçelerde ve köylerde yetersiz kaldığını 5 yıl boyunca verdiği
sözleri tutmadığını görüyoruz. Bizler belediyeyi alır almaz ilçemizdeki
eksiklikleri hızla tamamlayacağız” dedi.
“BAKLAN OVASINDA SULAMA SORUNU KALMAYACAK”
Çal bölgesindeki sulama sıkıntısına da dikkat çeken Bahtiyar, “Biz
tarımda modern sulama yatırımları yapacağız. Çivril’de de bunun sözünü verdik.
5 yıl sonra Baklan Ovası’nda sulama diye bir sıkıntı kalmayacak. Pazaryerini de
hemen projelendirip uygulayacağız. Belediyenin zorunlu görevi olan çalışmaları
elbette yapacağız. Bunların yanında yapacağımız çok şey var.Bizler üretim
diyoruz.ÜRETEN DENİZLİ diyoruz. Belediye sizi üretime teşvik edecek ve
üretimlerinizden kazanmanızı sağlayacak.” dedi.
“ÇAL’I TURİZMLE BULUŞTURACAĞIZ”
Çal’ın turizmden pay alması için de çalışmalar yapılacağını ifade eden Bahtiyar, “Bakın şu dağların arkasında Pamukkale var. Yılda 2 milyon turist geliyor ama günü birlik. Bizler sağlayacağımız altyapılarla burada turizmi geliştireceğiz. Uzunpınaryaylasına bir teleferik daha yapacağız. O bölgede bulunaneşsiz yayla ve vadilerde doğa turizmini canlandıracağız. Gözler üzerinden bu tarafa yapacağımız geniş yolla da Çal turizmine ivme kazandıracağız.” dedi.





