Denizli İhracatçılar Birliği Başkanı Türkiye İhracatçılar Meclis vekili Süleyman Kocasert, ihracat rakamlarını değerlendirdi. Başkan Kocasert, “Ülkemiz ihracatı mart ayında tarihi bir rekor kırarak, en yüksek ihracat yapılan ay oldu. Bir diğer önemli gelişme de, aylık ihracat rakamının ilk defa 15 milyar USD sınırını geçmesiydi. Mart ayında ülkemiz ihracatı yüzde 11,5 artarak 15 milyar 106 milyon USD oldu. Yılın ilk üç ayına baktığımızda ise, ülkemiz ihracatı yüzde 10,4 oranında artarak 40 milyar 726 milyon USD’ye ulaştı.TİM tarafından açıklanan Denizli ihracatında da güçlü artışlar yaşandığına şahit oluyoruz. Denizli ihracatı, mart ayında yüzde 17 artarak 314 milyon USD oldu. Yılın ilk çeyreğinde ise Denizli ihracatı yüzde 19,5 artışla 834 milyon USD’ye ulaştı.GÜÇLÜ İHRACAT GÜÇLÜ BÜYÜMEBilindiği gibi, geçtiğimiz hafta 2017 yılı büyüme rakamları açıklanmış ve ülkemiz yıl genelinde yüzde 7,4 oranında bir büyümeye imza atmıştı. Bu büyüme oranıyla G-20’de zirveye yerleşirken; Almanya, ABD, Çin, Hindistan gibi ekonomi devlerini geride bırakmıştık. “İhracat Atılım Yılı” ilan edilen 2017 yılında ulaştığımız 157,1 milyar USD’lik ihracat, yıl boyunca büyümeye katkısını sürdürdü. Yüzde 7,4 oranındaki güçlü büyümeye net ihracat 0,15 puanlık katkı verirken, ihracatın büyümeye tek başına sağladığı katkı 2,55 puan oldu.İhracatta yeni rekorlar kıracağımız 2017 yılında da ihracatın büyümeye pozitif katkısının devam edeceği düşüncesindeyim” dedi.
Ekonomi
Yayınlanma: 02 Nisan 2018 - 15:45
İHRACATTA REKORLARA DEVAM
Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından açıklanan Mart ayı ihracat rakamları hakkında konuşan TİM Başkan Vekili ve DENİB Başkanı Süleyman Kocasert, “ülkemizin güçlü ihracat performansının devam ettiğini görüyoruz” dedi.
Ekonomi
02 Nisan 2018 - 15:45
İlginizi Çekebilir




