19 Temmuz günü dünya genelinde internet erişiminde ciddi sorunlar yaşandı. Bu kesinti, Türk Hava Yolları, bankalar ve hastaneler gibi birçok sektörde aksamalara yol açtı. Peki, sorun çözüldü mü? Kesintinin sebebi CrowdStrike mı?İNTERNET ERİŞİMİNDE KÜRESEL KRİZMicrosoft’a siber güvenlik hizmeti sunan CrowdStrike'tan kaynaklandığı belirtilen küresel iletişim kesintisi, birçok alanda hizmetlerin durmasına neden oldu. Türk Hava Yolları, bankalar ve hastaneler gibi kritik hizmet sağlayıcılar, internet üzerinden sundukları hizmetlerde büyük aksaklıklar yaşadı.Microsoft, kullanıcılarına yönelik yaptığı açıklamada, “Hizmetlerimizde sürekli iyileştirmeler görülüyor” ifadesine yer verdi. “Hizmet Bozulması” başlıklı bildiride, Microsoft 365 kullanıcılarının uygulamalara ve hizmetlere erişimde sıkıntılar yaşayabileceği belirtildi. Microsoft 365'in internet sitesinde yer alan açıklamada ise, Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetleri için etki azaltma çalışmalarının sürdüğü ifade edildi.KISITLI ERİŞİM VE SALT OKUNUR MODSorunun çözüm sürecinde, bazı kullanıcıların Microsoft 365'e yalnızca salt okunur modda erişebildiği belirtildi. Microsoft, “Bu olayı en yüksek öncelik ve aciliyetle ele almaya devam ediyoruz” diyerek, etkilenen uygulama ve hizmetler arasında Microsoft Defender, Microsoft Teams, Microsoft Purview ve OneDrive'ın da bulunduğunu açıkladı. Sorunun ana nedeni olarak Azure bulut sistemindeki bir yapılandırma değişikliği gösterildi.BAKAN URALOĞLU'NDAN AÇIKLAMAUlaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, “İlgili kurumlarla derhal irtibata geçtik. Aksaklıkların önemli bir bölümünü atlattık. Birkaç saat içerisinde sistem artık vatandaşı etkiler durumdan çıkarılmış olacak. Bunun tekerrür etmemesi için gerekli önlemleri planladık. İlgili kurumlarımızla özel sektör ve kamu ile iletişim halindeyiz. Bir siber saldırı söz konusu değildir” dedi.CROWDSTRIKE SORUNU TESPİT ETTİSiber güvenlik devi CrowdStrike, yaşanan kesintinin nedenini tespit ettiklerini ve kullanıcılara geçici bir çözüm geliştirdiklerini duyurdu. Denizbank da mobil bankacılıkta teknik aksaklıklar yaşandığını açıkladı. Banka, “Global yazılım sisteminin dünya genelinde yaşadığı teknik aksaklık nedeniyle ülkemizde de birçok kurumu etkileyen kesintiler yaşanmaktadır. Tüm kanallarımızın en kısa sürede hizmete açılması için çalışmaktayız” ifadelerini kullandı.THY'DEN BİLGİLENDİRMETürk Hava Yolları, biletleme, check-in ve rezervasyon işlemlerinde yaşanan aksaklıklarla ilgili olarak, “Ekiplerimiz sorunun en kısa sürede giderilmesi için çalışmaktadır. Güncel gelişmeler için @TK_HelpDesk hesabımızı takip edebilirsiniz. Anlayışınız için teşekkür ederiz” açıklamasında bulundu.SİBER OLAYLARA MÜDAHALE MERKEZİ'NDEN AÇIKLAMASiber Olaylara Müdahale Merkezi, yaşanan kesintinin siber saldırı kaynaklı olmadığını belirterek, “Windows işletim sistemi kullanan cihazlarda global çapta meydana gelen kesintiye ilişkin yapılan inceleme neticesinde, aksaklığın siber saldırı kaynaklı olmadığı tespit edilmiştir. Kesintinin CrowdStrike ürününü kullanan kurum ve kuruluşlarda meydana geldiği belirlenmiştir” dedi. BTK da benzer bir açıklama yaparak, “Ülkemizin siber sınırlarını korumak için yerli ve milli ürünlerimizle 7 gün 24 saat aralıksız çalışmaya devam ediyoruz” ifadelerini kullandı.
Bilim ve Teknoloji
Yayınlanma: 19 Temmuz 2024 - 17:42
Küresel internet kesintisi: bankalar, havayolu şirketleri ve hastaneler etkilendi
Bilim ve Teknoloji
19 Temmuz 2024 - 17:42
İlginizi Çekebilir