Türkiye’de özellikle Eğitim ve Araştırma Hastaneleri ile
Üniversite Hastanelerinde sunulmakta olan özellikli sağlık hizmetlerinden biri
olan Radyoaktif İyot Tedavi Merkezi Denizli Devlet Hastanesi bünyesinde
yaklaşık bir yıldır hizmet veriyor. Merkezde yürütülen çalışmaları yerinde
incelemek üzere Denizli İl Sağlık Müdürü Uz. Dr. Berna Öztürk Radyoaktif İyot
Tedavi Merkezi’ni ziyaret etti. Ziyarete Kamu Hastaneleri Hizmetleri Başkanı
Op. Dr. İbrahim Emreoğlu ve Denizli Devlet Hastanesi Yönetimi de katıldı.
Denizli Devlet Hastanesi Nükleer Tıp Uz. Dr. Sadık Ergür
Radyoaktif İyot Tedavi Merkeziyle ilgili şu bilgileri verdi: “ Radyoaktif İyot tedavisi tiroid kanseri ameliyatından
sonra vücudun diğer kısımlarında olan tiroid kanser hücrelerini yok etmek için
yapılabilecek en etkili, çoğu zaman tek tedavi seçeneğidir. Radyoaktif iyot
tedavisiyle ameliyattan sonra tiroid yatağındaki geri kalan dokunun ortadan
kaldırılarak hastanın takibi kolaylaşır.
Aynı zamanda gizli metastazları göstererek ve tedavi ederek hastalığın
tekrarlanmasını azaltır. Guatr Ameliyatından 3-4 hafta sonra radyoaktif iyot
tedavisi uygulanabilir. Hastaya gerekli tahliller yapıldıktan sonra iyot
tedavisi uygulanmak üzere özel kurşun zırhlı radyoaktif tedavi odasına alınır.
Radyoaktif madde ağızdan kapsül şeklinde uygulanır ve hasta aldığı ilaç dozuna
bağlı olarak bu özel odada 1-5 gün arası kalır.
Ayrıca bu odalarda yüksek doz radyoaktif iyot ile yatırılarak tedavi
edilmesi gereken hipertiroidi (zehirli guatr) hastalarının tedavisi de yapılmaktadır”
dedi.
Denizli İl Sağlık Müdürü Uz. Dr. Berna Öztürk Radyoaktif
İyot Tedavi Merkezi’nin Ege Bölgesi’nde 2. Basamak Sağlık Hizmeti veren Kamu
Hastanelerinde açılan ilk merkez olma özelliğini barındırdığını söyledi.
Merkezde bir yılda 57 hastaya Radyoaktif İyot Tedavisi uygulandığından bahseden
Öztürk şöyle devam etti: “ Denizli son yıllarda sağlık sektöründe yaptığı
atılımlarla adından söz ettiren bir il konumuna geldi. Çoğu ilde bulunmayan
özellikli hizmetlerimizle şifa dağıtıyoruz. Radyoaktif İyot Tedavi Merkezimiz
de Ege Bölgesinde 2. Basamak Sağlık Hizmeti veren Kamu Hastanelerinde açılan
ilk merkez olma özelliğini taşıyor. Merkezde tiroid kanserleri ve zehirli
guatrın tedavilerini gerçekleştiriyoruz” dedi.
İl Sağlık Müdürü Uz.
Dr. Berna Öztürk Nükleer Tıp Merkezi’nde ayrıca SPECT/CT, SPECT, PET/CT,
Cerrahi Gama Prob Cihazı, Radyoaktif İyot Uptake Test Cihazı ve Kemik Mineral
Yoğunluğu Ölçümü cihazları bulunduğunu, Nükleer Tıp Merkezi’nin sağlıkta
Denizli’nin göz bebeği konumunda yer aldığını söyledi.




