Sancar, ”Tek adam rejimi altında Türkiye ekonomisinin büyüme ortalaması gelişmekte olan diğer ülkelerin gerisinde kalmıştır. Türkiye’nin dış borç stoku 450 milyar doları aşmıştır. Özel firmaların birikmiş döviz borçları ve yüksek cari açık nedeniyle döviz kurları sürekli artarken, ülkemiz yüksek faiz ve yüksek kurdan oluşan karanlık bir döngünün içine çekilmektedir. Türkiye’de bugün 16 milyon insanımız yoksul, 6 milyon insanımız işsizdir. Milyonlarca emekçi, açlık sınırının altında asgari ücretle yaşamlarını sürdürmektedir. Çalışanın ve üretenin hakkını vermeyen AKP, Türkiye ekonomisinin ana gövdesini oluşturan çalışanlar, emekliler ve yoksul halkımızın ihtiyaçlarını karşılayabileceği bir refah ortamı yaratamamaktadır. Bizler esnafımızın rahat bir nefer alması için, artık hakettiğinin karşılığını görmesi için, Esnaf Bakanlığı kurarak, esnaf ve sanatkarların sorunlarının siyasette geniş yer bulmasına olanak tanıyacağız. Ruhsatlandırma işlemlerinin esnaf odaları tarafından yapılmasını sağlayacağız. Esnafın kira stopajını kaldıracağız. Esnafın kira, araç gideri vb. iş yeri masraflarını vergiden düşebilmesini sağlayacağız. Esnafa yıllık ödediği vergi ve prim miktarı kadar sıfır faizli kredi kullandıracağız. Esnafın düşük faizli ve uzun vadeli kredilerle kira öder gibi dükkan sahibi olmasını sağlayacağız. Kredi Kefalet Kooperatifleri’ni güçlendirecek, kredi miktarlarını artıracağız” dedi.Daha sonra Gülizar Biçer Karaca ile mermer işçilerini ziyaret ettiler. Sancar, “OHAL döneminde temel hak ve özgürlükler askıya alınmış, işçilerin grev hakkını kullanmasına izin verilmemiştir. Sosyal adaleti gerilemiş, toplu sözleşme ve grev hakları kullanılamaz hale gelmiş, ekonomik öngörülebilirlik ortadan kalkmıştır. Biz bu düzene son vereceğiz. OHAL’i kaldıracağız. İşçimiz, emekçimiz haklarından rahatça yararlanabilecek. Biliyoruz sizler burada bu zor şartlarda çalışıyorsunuz ama hak ettiğinizden daha az bir ücret alıyorsunuz. Çünkü askeri ücret sizin hakettiğinizden çok daha az. Bizler 1 Ocak 2019’da net asgari ücreti 2.200 TL yapacağız. Tamam çok yüksek değil ama en azından 1.603liradan daha iyidir. Asgari ücretten gelir vergisi almayacağız. Asgari ücrete yılda bir defa değil, altı ayda bir zam yapacağız. Asgari ücret artışını enflasyon ve refah artışı payını dikkate alarak altı ayda bir belirleyeceğiz. Zengini daha zengin etmeye dayalı mevcut büyüme anlayışı yerine, hakça paylaşıma dayalı, kapsayıcı ve sürdürülebilir bir kalkınma anlayışını getireceğiz. Hep birlikte kazanacağız” şeklinde konuştu.
Siyaset
Yayınlanma: 22 Haziran 2018 - 17:37
OHAL KALKACAK EMEÇİ HAKKINI ARAYACAK
CHP Denizli Milletvekili adayı Teoman Sancar Sümerpark Alışveriş merkezi esnafını ziyaret etti. esnafla sohbet edip dertlerini Dinleyen Sancar çözüm yollarını da anlattı.
Siyaset
22 Haziran 2018 - 17:37
İlginizi Çekebilir




