Değerli
Hemşehrilerimiz,
Belediyelerde
gerçekleştirilecek tüm değişimler ve yenilikler o şehirde hayatı kolaylaştırmak
ve şehrin yaşam kalitesini arttırmak için yapılır.
23 Ağustos
Cuma gününden itibaren hayatımıza giren yeni otobüs güzergahları özellikle
Merkezefendi İlçemiz'in mahallelerinden şehir merkezine ulaşımı büyük sorun
haline getirmiştir. Son 5 gündür vatandaşlarımızdan gelen yüzlerce şikayet
üzerine konuyu araştırdığımızda gerçeği de öğrenmiş olduk.
Büyükşehir
Belediye Başkanı Osman Zolan'ın ''daha hızlı, konforlu ve ekonomik seyahat''
gelecek diye tanıtımını yaptığı bu değişimin aslında güzergah birleştirip,
ulaşım süresini arttırmaktan başka bir şey olmadığını anlamış olduk. En az 2
hat ve en fazla 4 hat olmak üzere birleştirilen hatlar tek sefer ve tek
güzergah halinde yeniden düzenlendi. Örneğin önceden 3 ayrı hata sahip olan; 11
-26 - 33 nolu otobüsler 330 nolu tek bir otobüs numarası altında birleştirildi.
Uygula öncesi, yaklaşık 20-25 dakika içerisinde Selçukbey Mahallesi'nden
Bayramyeri'ne gidilebiliyordu. Şimdi ise yeni düzenleme sonrası bu süre 45-50
dakikaya çıktı. Zaten mevcut eski hatlarda yoğunluk çok fazlaydı.
Vatandaşlarımız tıka basa yolculuk yapıyordu. Şimdi üç hattın yükünü tek bir
hat çekecek ve uzayan ulaşım süresi de cabası.
En çok
şikayetin geldiği mahallelerimizden biri de Yenişehir Mahallesi. Burası büyük
sitelerin olduğu oldukça kalabalık bir mahalledir. Özellikle sabah ve akşam
saatlerinde şehir merkezine ve üniversite merkezine ulaşım çok kalabalık olan
otobüsler ile gerçekleştiriliyordu. Mahallenin sefer sayısının arttırılması
talebi varken şimdi ana duraklar yapıp mevcut durak sayısının azaltılması ve
seferlerin birleştirilmesi sorunu söz konusudur.
Diğer
şikayet ise Merkezefendi İlçesi mahallerinden Merkezefendi Kültür Merkezi'ne
(MKM) ulaşımın tamamen imkansız olduğudur. Eski seferlerin tamamına yakını
iptal edilmiştir.
Denizli
Büyükşehir Belediyesi, ekonomik seyahat derken kendi ekonomisini düşünmüş
olmalı. Şöför sayısının bu yeni sistem ile azaltılacağı ve işten çıkarılmayan
mevcut şöförlerin de sürüş sürelerinin uzatılacağı da söz konusudur. Konfor
derken neyin konforu bu ? Gideceğin yere 25 dakkada gidebiliyorken uzayan
güzergahlar ile 45 dakikada gitmek mi konfor ? veya ulaşım süresi uzadı diye
sabah 30 dakika daha erken evden çıkmak mı konfor ? akşam eve 40 dakika geç
gelmek mi konfor ?
Sayın Zolan,
bu güzel şehir deneme tahtası değildir. Sizin tasarrufunuz niyetine bizim
eziyet çekmemiz hiç değildir.
Yönetemiyorsanız bize bırakın, çünkü biz önce vatandaşı dinleriz ve onlarla beraber bu işin profesyonellerini sürece dahil ederiz ve sonunda da en iyi çözümü buluruz.




