Şubat 2017 tarihinde ihale edilen Serinhisar alt yapı ihalesi sonuçlanırken, ihaleyi alan firma ile sözleşme imzalandı.İhaleyi alan firma yetkilileri hafta içinde Belediye Başkanı Mehmet Kobaş’ı ziyaret ederek en az 45-50 kişi barındırabilecek bir işçi konaklama yeri talebinde bulundular. Belediye tarafından gösterilen ve şu an kullanımda olmayan eski huzurevi binası yetkililer tarafından beğenilerek kiralandı. Şirket personelleri eski huzur evi binasında yapacağı bakım ve onarımdan sonra binaya yerleşecekler.Konu hakkında bilgi veren Başkan Kobaş, Firmanın işlemler için hazırlıkları Kurban Bayramına kadar devam edeceğini, Kurban Bayramın hemen ardından inşallah ilçenin alt başından başlayarak kanalizasyon, içme suyu ve yağmur suyu hatlarının döşenmeye başlanacağını ve ihalenin başladıktan sonraki bitim süresinin 900 gün yani 2,5 yıla tekabül edeceğini söyledi.Serinhisar için çok öncelikli ve hayati önemi olan alt yapı çalışmalarının daha fazla geciktirilmeden bir an önce çözülmesi gerektiğini belirten Başkan Kobaş, “Şu anki kanalizasyon ve içme suyu hatlarımız çok eskimiş durumdadır. Önceki alt yapı sistemine ait plan ve çizimlerin olmamasından dolayı alt yapı hatlarının nereden geçtiği bilinmemektedir. En kötüsü çok fazla su kaçağı vardır. Depolardan şebekeye verilen suyun %45 i kaçak su olarak yok olmaktadır. Eski çalışmalarda içme suyunun bazı yerlerinde asbest borular kullanılmıştır. Asbest insan sağlığı için zararlı bir madde olduğu için içme sularında kullanımı artık uygun görülmemektedir. Bu nedenle halkımızın daha sağlıklı içme suyuna kavuşması, kanalizasyon sisteminin daha işlevsel ve ihtiyaca cevap verebilir olması hem de Serinhisar halkının gelecek günlerde daha rahat ve sorunsuz yaşayabilmesi için alt yapı çalışmalarını başlattık” dediBelediye başkanı Mehmet Kobaş halkımızdan sabır ve anlayış bekliyoruz derken, “Alt yapı zor ve meşakkatli bir hizmettir. Bu süreçte vatandaşlarımıza epey rahatsızlık yaşatacağız ancak ilçemizin gelişmesi ve alt yapı sorunlarının daha fazla büyümemesi için hep birlikte bu sıkıntıya katlanmamız gerekiyor. Bunun başka yolu yok, maalesef bu işin doğası böyle. Gelecekte daha büyük sorunlarla karşılaşmamak için bu gün bu zorluklara sabretmemiz gerekiyor. Her hat ayrı ayrı kazılıp ana borular döşenecek, bilahare ara bağlantılar ve ev bağlantıları yapılacak. Bu nedenle uzun bir süreç gerekmektedir.Bu arada ENERYA şirketi de doğal gaz hatlarının döşemesine başlayacak. Bu bizim için hem avantaj hem de sıkıntı olacak. Avantajı yollar bir kez kazılmışken doğal gaz tesisatı döşemesi da aradan çıkmış olacak, sıkıntı ise her yerde çalışan ekipler ve kazılan yerler olacak. Tüm hemşerilerimden şimdiden sabır ve anlayış bekliyorum. Her şey daha rahat, huzurlu ve sağlıklı bir yaşam içindir. Her gecenin bir sabahı vardır. Bütün bu eziyetlerden sonra Serinhisar inanın daha güzel olacak. Bu işleri ertelemek ise ileride daha büyük sorunların yaşanmasına sebep olacaktır. “ dedi.Ayrıca Başkan Kobaş Yatağan haklına da seslenerek şunları söyledi: “ Sevgili Yatağanlı kardeşlerim! Hepiniz çok sıkıntı yaşadınız biliyorum. Şikâyetleriniz ve sorunlarınız hakkında her türlü bilgim var ve gerekli mercilere iletiyoruz. Kesinlikle görmezden gelip duyarsız kalmıyoruz. Üst üste bizden kaynaklanmayan bizim yetkimiz dışında olan pek çok aksilikler yaşadık. Çalışmalar her ne kadar bizim sınırlarımız içerisinde olsa da yetkinin Denizli Büyükşehir Belediyesinde olmasından dolayı Büyükşehir yasasına göre hareket etmek zorundayız. Serinhisar Belediyesi olarak çalışmalara müdahil olamıyoruz. İmkânlarımız ölçüsünde halkımızın şikâyetlerine yardımcı olmaya çalışıyoruz. İnşallah sonuca az kaldı. Sizlerden bir kez daha sabır ve anlayış istirham ediyorum. İnanın az kaldı. Yatağan hak ettiği her şeyi alacak. Sizleri saygıyla selamlıyorum.”
Denizli Haberleri
Yayınlanma: 31 Temmuz 2017 - 10:48
SERİNHİSARIN ALT YAPISI SİL BAŞTAN YENİLENİYOR
Denizli’nin Serinhisar İlçesinin alt yapısı sil baştan yenilenecek.
Denizli Haberleri
31 Temmuz 2017 - 10:48
İlginizi Çekebilir




