• Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri
Anasayfa
  • Yaşam
  • Denizli Haberleri
    ÇameliPamukkale MerkezefendiAcıpayamBeyağaçBozkurtÇalÇardakGüneyHonazKaleSerinhisarTavasBuldanÇivrilBekilliBabadağBaklanSarayköy
  • Gündem
  • DENİZLİ BŞB
  • Siyaset
    Adalet ve Kalkınma PartisiCumhuriyet Halk PartisiİYİ PartiMilliyetçi Hareket PartisiDiğer Partiler
  • Ekonomi
  • Asayiş
  • DTO
  • Spor Dünya Sağlık Kültür-Sanat Bilim ve Teknoloji Magazin Eğitim Genel
  • Ara
A
Büyüt
A
Küçült
  1. Haberler
  2. Sağlık
  3. TAVAS'TA DİYABET GÜNÜ
Sağlık
Yayınlanma: 15 Kasım 2017 - 14:35

TAVAS'TA DİYABET GÜNÜ

14 Kasım Diyabet Günü etkinliği kapsamında Tavas Belediyesi'nde gerçekleşen "Çare Erken Tanı" eğitim semineri yoğun katılımla gerçekleşti.

Sağlık
15 Kasım 2017 - 14:35
2 dk okunma süresi
A
Büyüt
A
Küçült
TAVAS'TA DİYABET GÜNÜ
Proje kapsamında Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Doç. Dr. Mehmet Aşık'ın diyabet eğitimiyle sağlık seminerleri başladı. Bunun yanında Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Özge Güngör Akkuş ve Genel Cerrahi Uzmanı Aydın Keskin de sağlık seminerinde vatandaşları bilgilendirdiler.

Tavas Belediyesi Toplantı salonunda gerçekleşen eğitime, çok sayıda vatandaş katıldı.

DİYABET TEDAVİSİNDE YASAK YERİNE, DOĞRU BESLENMENİN ÖNEMİ BÜYÜK

Vatandaşların yoğun katılımıyla gerçekleşen diyabet toplantısında konuşan Doç. Dr. Mehmet Aşık, diyabet tanısı konulmuş hastalara yaşam stili değişikliğini incitmeden, ürkütmeden izah edilmesi gerektiğini belirterek, "Zira toplumda diyabet hastalığına ve diyabet tedavisine bakış açısı oldukça ön yargılıdır. İnsülin tedavisi dediğimiz an hastalarımız çok telaşa kapılıyor. İnsülinin vücut için sağlığını anlattığımızda biz onu öyle bilmiyorduk diyorlar. Toplumumuzda şeker rahatsızlığıyla ilgili çok fazla yanlış bilgilendirme ve kulaktan dolma bilgi var. Biz bu yanlış algıları kırmak için buradayız. Şeker hastalığında beslenmenin önemi büyüktür. Diyabet tedavisinde yasaklar yerine, hastaya, sağlıklı bir bireyin ne kadar besin tüketmesi gerektiği anlatılmalıdır. Sağlıklı bir bireyin ihtiyacı olan gıdayı birkaç öğünde alabilecekken, bir diyabet hastasının alması gereken besini altı öğün olarak, üç ana ve üç ara öğün şeklinde alması gerekir. Bu sebeple günlük alınması gereken besin miktarının zamana yayılması sebebiyle hastanın güne erken başlaması gerektiğinin de anlatılması gerekir" dedi.

Tavas Belediye Başkanı Turhan Veli Akyol, "Bilinçlendirme ve farkındalık yaratma konusunda eğitim seminerlerimiz devam edecek. Bu tür eğitici ve bilgilendirici faaliyetlere verdikleri önemden dolayı değerli doktorlarımıza teşekkür ediyorum. Diyabet tüm dünyanın olduğu gibi ülkemizin de önemli sağlık sorunlarından biridir. Diyabet tanısı konan hasta sayısı her geçen gün artmaktadır. Artan obezite, kalıtımsal faktörler, hastalığı gün geçtikçe tetiklemekte ve hastalık görülme sıklığı artmaktadır. Bu tür toplantıların yararlı ve devamlı olmasını temenni ediyorum" dedi.

 

ANASAYFAYA DÖNMEK İÇİN TIKLAYINIZ
İlginizi Çekebilir
Tabip Odası Seçimi Öncesi Prof. Dr. Önem'den Net Çizgi:
Tabip Odası Seçimi Öncesi Prof. Dr. Önem'den Net Çizgi: "Mücadele Edeceğiz"
Denizli Tabip Odası seçimleri öncesi Çağdaş Hekimler Grubu projelerini anlattı
Denizli Tabip Odası seçimleri öncesi Çağdaş Hekimler Grubu projelerini anlattı
Pro. Dr. Gökhan Önem:
Pro. Dr. Gökhan Önem: "Gerçek Tıp Bayramı, Sorunlar Çözülünce Olacak"
Denizli'de İlk: Çağdaş Hekimler Grubu'ndan Asistan Hekim Dr. Fırat Okta Yönetim Kuruluna Aday
Denizli'de İlk: Çağdaş Hekimler Grubu'ndan Asistan Hekim Dr. Fırat Okta Yönetim Kuruluna Aday
VİZE DÖNEMİ BAŞLADI
VİZE DÖNEMİ BAŞLADI

Ana Sayfa
Yaşam
Denizli Haberleri
Gündem
DENİZLİ BŞB
Siyaset
Ekonomi
Asayiş
DTO
Spor
Dünya
Sağlık
Kültür-Sanat
Bilim ve Teknoloji
Magazin
Eğitim
Genel
Köşe Yazarları
Foto Galeri
Video Galeri
  • Rss
  • Künye
  • İletişim
  • Çerez Politikası
  • Gizlilik İlkeleri

Sitemizde bulunan yazı , video, fotoğraf ve haberlerin her hakkı saklıdır.İzinsiz veya kaynak gösterilemeden kullanılamaz.

Yazılım: Tumeva Bilişim