Bilindiği gibi Denizlimizde Denizli horozu yanında dört adet endemik güvercin ırkı bulunmaktadır.Denizli'de yüzyıllardır beslendiğini bilinen bu ırkların yok olmasının önlenmesi ve korunması amacıyla Denizlili güvercinseverler tarafından 2004 Denizli güvercinevi derneği (DGE) kurulmuştu.O tarihlerde yok olma tehlikesi ile karşı karşıya olan Denizli güvercinlerinin sayıları dernek faaliyetleri ve yetiştiricilerin sahip çıkması ile çoğalmaktadır.Gönüllü yetiştiricilerden olan Hayri Ün’de bu ırkları yetiştirerek sahip çıkmaktadır. Geçtiğimiz günlerde Hayri ÜN çok güzel bir süpriz ile karşılaşmış. Yetiştiricilerin "Ciba (kuyruğu ve kanat üstleri koyu renkli, diğer kısımlar beyaz) olarak isimlendirdikleri renk deseninde "gümüş" renkli bir güvercin dünyaya gelmiş.Gümüş ciba renkli Denizli azmanı güvercin yavrusunun kendi kümesinde dünyaya gelmesinden çok mutlu olduğunu söyleyen Hayri Ün, "Çocukluğumdan beri güvercin beslerim. Bu renkte azman güvercinini ilk defa gördüm. Şu anda Denizli'de tek, dolayısıyla Dünya'da tek. Umarım sayılarını çoğaltabilirim" dedi.Ayrıca Hayri Ün "Denizli güvercinlerimizin çok değerli bir ırk olduğunu ve doğru yetiştiricilik ile çok daha değişik renkli güvercinlerin dünyaya geleceğine inandığını" söyledi...
Gündem
Yayınlanma: 15 Kasım 2017 - 15:47
TÜRKİYE'DE SADECE DENİZLİ'DE VAR
Yıllardan sonra ilk defa azman (Denizli bangosu) ırkı güvercinlerin gümüş renkli yavrusu oldu
Gündem
15 Kasım 2017 - 15:47
İlginizi Çekebilir




