Uğur Okulları anadilin önemine vurgu yapıyor, #KitapBenim
projesi kapsamında her gün 20 dakika serbest okuma saatlerinde tüm öğrenci,
öğretmen ve okul çalışanları kitapların renkli dünyasıyla buluşuyor.
Uğur Okullarında öğrencilerin okuma, okuduğunu anlama,
düşünceleri yorumlama, bunları zihninde yapılandırarak değerlendirme ve ilişki
kurma süreçlerini temel beceri olarak kazanmış olmaları hedefleniyor. Özellikle
bol kitap okumanın sürece olan katkısının da altı çiziliyor. Uğur Okullarında
uygulanan 5 Dil 2 Beceri yaklaşımının başında gelen anadil kapsamında birçok
proje gerçekleştirildiğine değinen Uğur Okulları Eğitim ve Öğretimden Sorumlu
Genel Müdür Yardımcısı Nil Çiçek; “Öğrencilerimizi Türkçeyi doğru kullanma,
okuduğunu anlama ve yorumlama, geniş kelime hazinesine sahip olma ve imla
kurallarını bilme gibi beceriler ile donanması öncelikli hedeflerimiz arasında
yer alıyor. Biz Uğur Okulları olarak, bunu elde etmenin ilk adımının
öğrencilerimize okuma alışkanlığı kazandırmaktan geçtiğini biliyoruz. 44 ildeki
okullarımızın tümünde, özel kitap okuma alanlarımızda, sınıflarımızda veya
kütüphanelerimizde her gün 20 dakikalık serbest okuma saatlerimizle
öğrencilerimize kitap okuma bilincini aşılamayı, farkındalık yaratmayı
hedefliyoruz. Okullarımızdaki tüm personelimiz aynı anda bu etkinliğe dahil
oluyor. #KitapBenim ismini verdiğimiz projemiz ile öğrencilerimizin ve tüm
çalışanlarımızın yeni dünyalar keşfetmelerini arzu ediyoruz. Bu projemizi de
Kitap Kapağı Tasarım Yarışması, Kitap Kurduna Serbest Kıyafet Uygulaması,
sınıflarda kendilerinin el becerileri ile geliştirdiği kütüphaneler, yazar
etkinliklerimiz ve hatta münazaraya kadar uzanan geniş bir yelpazeye yayarak
verimini ve kalıcılığını artırmayı amaçlıyoruz.” şeklinde konuştu.
5 DİL 2 BECERİ YAKLAŞIMI’NDA ANADİL’İN YERİ
Uğur Okullarında öğrencilerin okuma, okuduğunu anlama,
düşünceleri yorumlama, bunları zihninde yapılandırarak değerlendirme ve ilişki
kurma süreçlerini temel beceri olarak kazanmış olmaları hedefleniyor. Özellikle
bol kitap okumanın sürece olan katkısının da altı çiziliyor. Uğur Okullarında
uygulanan 5 Dil 2 Beceri yaklaşımının başında gelen anadil yetkinliği
kapsamında tüm okullarda birçok proje ve etkinlik gerçekleştiriliyor.
Geçtiğimiz eğitim yılında özellikle değişen sınav sistemleri
ile gündeme gelen yeni yaklaşımlar, sınav içerikleri ve soru tarzlarıyla
öğrencilerin okuma, anlama, sorgulama yetenekleri ön plana çıkmaya başladı. Hem
eğitim sistemi içerisinde hem de sınavların içeriğinde daha fazla karşımıza
çıkmaya başlayan okuma, anlama, sorgulama gibi kavramlar öğrencilere
kazandırılması gereken yetkinliklerin başında geliyor. Bu kapsamda Uğur
Okullarında öğrencilerin “anadil” yetkinliklerinin gelişmiş olması hedefleniyor
ve destekleyici birçok çalışma hayata geçiriliyor.