Çıkış Yolu : E-Ticaret ve E-İhracat
Reklam

Çıkış Yolu : E-Ticaret ve E-İhracat

DENİB Raşit Güntaş Konferans Salonu'nda "Ekonominin İtici Gücü E-Ticaret Semineri' gerçekleştirildi. Dijital Medya ve Online Pazarlama Uzmanı Ömer Hakan Baki tarafından verilen seminerde; e-ticaret, e-ihracat, online satış kanalları, dijital ve sosyal medya yönetimi, Türkiye ve dünyadaki e-ticaret pazarının durumu gibi farklı konularda katılımcılar bilgilendirildi.

Çıkış Yolu : E-Ticaret ve E-İhracat

DENİB Raşit Güntaş Konferans Salonu'nda "Ekonominin İtici Gücü E-Ticaret Semineri' gerçekleştirildi. Dijital Medya ve Online Pazarlama Uzmanı Ömer Hakan Baki tarafından verilen seminerde; e-ticaret, e-ihracat, online satış kanalları, dijital ve sosyal medya yönetimi, Türkiye ve dünyadaki e-ticaret pazarının durumu gibi farklı konularda katılımcılar bilgilendirildi.

Çıkış Yolu : E-Ticaret ve E-İhracat
02 Nisan 2019 - 17:42

Dünyada e-tı̇caretı̇n dünü ve bugününe baktığımızda ,Dünyada son 10 yılda 10 kattan fazla büyüyen e-ticaret, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını, şirketlerin özellikle de perakendecilerin ise iş modellerini yeniden şekillendirmektedir. Hızlı büyümesine

yakın gelecekte de devam edecek e-ticaretin, toplum ve ekonomiye de sayısız faydası bulunmaktadır. Bunlardan birkaçını hatırlatmak gerekirse:

1. Ekonomide kayıt dışılığı azaltır; verimliliği, rekabet gücünü ve işletmelerin büyümesine sağladığı destekle istihdamı artırır.

2. Lojistik, Bilgi İşlem Teknolojileri gibi etkileşimde bulunduğu ve hizmet aldığı sektörleri geliştirir.

3. Fiziksel dünyada gereken pek çok maliyet unsurunun olmaması sayesinde,

KOBİ’lerin büyük şirketlerle rekabet edebilmelerini sağlar.

4. Ürünlerin yurtdışı tanıtımının daha kolay, hızlı ve düşük maliyetle yapılmasını

sağlarken şirketlerin ihraç potansiyellerini artırır, girdi maliyetlerini düşürür.

Gerek işletme ve tüketiciler, gerekse de hükümetler tarafından fark edilip hızla

benimsenen bu faydalar sayesinde, e-ticaret büyümeye/yaygınlaşmaya devam etmekte

ve dünyada ticaret anlayışını yeniden şekillendirmektedir.

2.2 Trilyon Dolarlık Global İşlem Hacmini aşan system içinde Yatırım bankası

Goldman Sachs, 2020 yılında global işlem hacminin 3 trilyon dolar sınırına

yaklaşacağını öngörmektedir.

Klasik Perakendecilerin Online'a Geçişi E-Ticaret Büyümesine Etki Eden Önemli Bir

Etken. Dünyada yüzde 8.5 penetrasyona ulaşan e-ticaretin hızlı büyümesindeki

etkenlerden biri de, klasik perakendecilerin e-ticaret ekosistemine katılmaya başlamış

olmasıdır. Dünyanın farklı bölgelerinde klasik perakendeciler e-ticaret faaliyetlerine

başlamış olsalar da, en gelişmiş pazarlarından birine sahip olan ABD, bu konuda

oldukça ilgi çekici bir tablo ortaya koymaktadır.

2015 itibarıyla, ABD’de online perakendecilik faaliyeti bulunan ilk 180 firma 201

milyar dolar ciro yaratmıştır. Bu cironun yüzde 79'u listenin başındaki ilk 25 firma

tarafından yaratılmıştır. Listedeki firmalar incelendiğinde, 25 şirketten 18'inin klasik

perakendeci şirketler olduğu göze çarpmaktadır. Bu durum, ABD’deki

perakendecilerin online'da varlık göstermenin öneminin ciddi anlamda farkında

olduklarının bir göstergesidir. 2018 yılına gelindiğinde ise toplam online satışlar

513.61$ Milyar geçmiş ve Toplam perakende satış hacmi ise 3.63$ trilyon’ı aşmıştır.

Pazar Yerleri

E-ticaret, hızlı hayata geçirilebilmesi ve klasik perakendedeki maliyetleri taşımaması

nedeniyle, iş kurmak ya da satışlarını artırmak isteyen birçok şirket için cazibeli bir

kanal olarak öne çıkmaktadır. Ne var ki, öncelikle tüketicilerin ilgisini çekecek bir

web sitesi kurmak ve bunu yaptıktan sonra da gerekli trafiği yakalamak ve devam

ettirmek gerekmektedir. Yoğun efor isteyen bu süreç öncesi, ürünlerini daha fazla

müşteri ile buluşturmak, operasyonel süreçlerini ve yetkinliklerini test etmek isteyen

işletmeler için pazar yerleri devreye girmektedir. Her gün milyonlarca ziyaretçisi olan

pazar yerlerinde satış yapan işletmeler, bu firmalarla anlaşarak, onların sistemsel

altyapı, network, bilgi birikimi ve trafiğinden yararlanarak bir yandan da e-ticaret

konusunda uzmanlıklarını geliştirebilmektedirler.

Perakendeyi Değiştirecek Teknoloji Trendleri

Dijitalleşme ve teknoloji kullanımı gerek tüketicilerin gerekse işletmelerin

hayatlarında hiç olmadığı kadar önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Henüz birkaç yıl

önce, drone'larla ürün teslimatı gibi teknolojiler fütüristik düşünceler gibi gözükse de,

bugün bu uygulamayı çok yakında müşterilerinin kullanımına sunacağını açıklayan

şirketler bulunmaktadır.

Dijitalleşme ve yeni teknolojilerin adaptasyonu ile şirketler süreçlerini optimize edip

rekabette fark yaratırken, aynı zamanda değişen müşteri ihtiyaç ve beklentilerine de

cevap verme fırsatı yakalamaktadırlar. Yeni teknolojileri her geçen gün daha çok

sahiplenmeye başlayan tüketicilerin alışveriş kararlarını artık tek başına fiyat değil;

kolaylık, kişiselleştirme, topluluk olma, bilgi alma vb. faktörler de etkilemeye

başlamıştır. Bu fırsatların farkında olan işletmeler, baştan uca tüm süreç ve

operasyonlarında devreye aldıkları dijitalleşme aksiyonları ile iş akışları oluşturup

müşteri beklentilerine cevap vermektedirler.

Rekabetin gün geçtikçe arttığı, ticaretin yeni dünyasında, müşteriye doğru zamanda

doğru ürünü sunabilmek, satış fırsatını satışa çevirmek için kritik önem taşımaktadır.

Müşterinin daha önceki alışverişlerini ve tercihlerini, web sitesinde ve sosyal

medyada bıraktığı ayak izlerini, lokasyonunu takip edebilen şirketler, mobil

teknolojilerle müşterilerine kendilerine özel anlık teklifler sunarak satışa dönüşüm

oranlarını artırmaktadırlar.

Türkiye'de İnternet ve E-Ticaret

Artan internet penetrasyonu ve akıllı telefon kullanımı ile 2016 itibarıyla Türkiye eticaret

pazarı hacmi 30.8 milyar TL seviyesine ulaşmıştır. Bu büyüklük tüm sektörleri

kapsamakla birlikte pazarın bu raporda odaklanacağımız perakende kısmı, 2013

yılından itibaren yılda ortalama yüzde 34 büyüyerek 7.3 milyar TL'den 2016 yılında 17.5

milyar TL seviyesine gelmiştir.

Dünyada en çok online alışveriş yapılan ülke olan Çin'de, 2021 itibarıyla, toplam

perakende işlemlerinin yüzde 25'inin online olarak gerçekleşmesi beklenmektedir.

İngiltere ve ABD’de de e- ticaretin toplam perakendedeki payının yüzde 20 seviyesine

ulaşacağı tahmin edilmektedir. Şu an Türkiye'ye yakın gözüken Hindistan için

ülkenin izlediği dijitalleşme inisiyatiflerinin de etkisiyle 2021 tahmini yüzde 11'dir.

Euromonitor araştırma firmasının Türkiye için yaptığı 2021 tahmini ise yüzde 4.3

seviyesindedir fakat atılacak adımlarla bu oranın çok daha yukarılara çekilebilmesi

oldukça mümkündür.

Türkiye’de 2018 yılı toplam e-ticaret pazar hacmi 50 Milyar’ı geçmiştir.

YORUMLAR

  • 0 Yorum
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR x
Annesinin çelik kasasını çalmak için şeytanın aklına gelmeyecek plan yaptı
Annesinin çelik kasasını çalmak için şeytanın aklına...
Atatürk'e hakaret hiç kimsenin haddine değildir!
Atatürk'e hakaret hiç kimsenin haddine değildir!