Dünyada e-tı̇caretı̇n dünü ve bugününe baktığımızda ,Dünyada son 10 yılda 10 kattan fazla büyüyen e-ticaret, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını, şirketlerin özellikle de perakendecilerin ise iş modellerini yeniden şekillendirmektedir. Hızlı büyümesineyakın gelecekte de devam edecek e-ticaretin, toplum ve ekonomiye de sayısız faydası bulunmaktadır. Bunlardan birkaçını hatırlatmak gerekirse:1. Ekonomide kayıt dışılığı azaltır; verimliliği, rekabet gücünü ve işletmelerin büyümesine sağladığı destekle istihdamı artırır.2. Lojistik, Bilgi İşlem Teknolojileri gibi etkileşimde bulunduğu ve hizmet aldığı sektörleri geliştirir.3. Fiziksel dünyada gereken pek çok maliyet unsurunun olmaması sayesinde,KOBİ’lerin büyük şirketlerle rekabet edebilmelerini sağlar.4. Ürünlerin yurtdışı tanıtımının daha kolay, hızlı ve düşük maliyetle yapılmasınısağlarken şirketlerin ihraç potansiyellerini artırır, girdi maliyetlerini düşürür.Gerek işletme ve tüketiciler, gerekse de hükümetler tarafından fark edilip hızlabenimsenen bu faydalar sayesinde, e-ticaret büyümeye/yaygınlaşmaya devam etmekteve dünyada ticaret anlayışını yeniden şekillendirmektedir.2.2 Trilyon Dolarlık Global İşlem Hacmini aşan system içinde Yatırım bankasıGoldman Sachs, 2020 yılında global işlem hacminin 3 trilyon dolar sınırınayaklaşacağını öngörmektedir.Klasik Perakendecilerin Online'a Geçişi E-Ticaret Büyümesine Etki Eden Önemli BirEtken. Dünyada yüzde 8.5 penetrasyona ulaşan e-ticaretin hızlı büyümesindekietkenlerden biri de, klasik perakendecilerin e-ticaret ekosistemine katılmaya başlamışolmasıdır. Dünyanın farklı bölgelerinde klasik perakendeciler e-ticaret faaliyetlerinebaşlamış olsalar da, en gelişmiş pazarlarından birine sahip olan ABD, bu konudaoldukça ilgi çekici bir tablo ortaya koymaktadır.2015 itibarıyla, ABD’de online perakendecilik faaliyeti bulunan ilk 180 firma 201milyar dolar ciro yaratmıştır. Bu cironun yüzde 79'u listenin başındaki ilk 25 firmatarafından yaratılmıştır. Listedeki firmalar incelendiğinde, 25 şirketten 18'inin klasikperakendeci şirketler olduğu göze çarpmaktadır. Bu durum, ABD’dekiperakendecilerin online'da varlık göstermenin öneminin ciddi anlamda farkındaolduklarının bir göstergesidir. 2018 yılına gelindiğinde ise toplam online satışlar513.61$ Milyar geçmiş ve Toplam perakende satış hacmi ise 3.63$ trilyon’ı aşmıştır.Pazar YerleriE-ticaret, hızlı hayata geçirilebilmesi ve klasik perakendedeki maliyetleri taşımamasınedeniyle, iş kurmak ya da satışlarını artırmak isteyen birçok şirket için cazibeli birkanal olarak öne çıkmaktadır. Ne var ki, öncelikle tüketicilerin ilgisini çekecek birweb sitesi kurmak ve bunu yaptıktan sonra da gerekli trafiği yakalamak ve devamettirmek gerekmektedir. Yoğun efor isteyen bu süreç öncesi, ürünlerini daha fazlamüşteri ile buluşturmak, operasyonel süreçlerini ve yetkinliklerini test etmek isteyenişletmeler için pazar yerleri devreye girmektedir. Her gün milyonlarca ziyaretçisi olanpazar yerlerinde satış yapan işletmeler, bu firmalarla anlaşarak, onların sistemselaltyapı, network, bilgi birikimi ve trafiğinden yararlanarak bir yandan da e-ticaretkonusunda uzmanlıklarını geliştirebilmektedirler.Perakendeyi Değiştirecek Teknoloji TrendleriDijitalleşme ve teknoloji kullanımı gerek tüketicilerin gerekse işletmelerinhayatlarında hiç olmadığı kadar önemli bir yer tutmaya başlamıştır. Henüz birkaç yılönce, drone'larla ürün teslimatı gibi teknolojiler fütüristik düşünceler gibi gözükse de,bugün bu uygulamayı çok yakında müşterilerinin kullanımına sunacağını açıklayanşirketler bulunmaktadır.Dijitalleşme ve yeni teknolojilerin adaptasyonu ile şirketler süreçlerini optimize ediprekabette fark yaratırken, aynı zamanda değişen müşteri ihtiyaç ve beklentilerine decevap verme fırsatı yakalamaktadırlar. Yeni teknolojileri her geçen gün daha çoksahiplenmeye başlayan tüketicilerin alışveriş kararlarını artık tek başına fiyat değil;kolaylık, kişiselleştirme, topluluk olma, bilgi alma vb. faktörler de etkilemeyebaşlamıştır. Bu fırsatların farkında olan işletmeler, baştan uca tüm süreç veoperasyonlarında devreye aldıkları dijitalleşme aksiyonları ile iş akışları oluşturupmüşteri beklentilerine cevap vermektedirler.Rekabetin gün geçtikçe arttığı, ticaretin yeni dünyasında, müşteriye doğru zamandadoğru ürünü sunabilmek, satış fırsatını satışa çevirmek için kritik önem taşımaktadır.Müşterinin daha önceki alışverişlerini ve tercihlerini, web sitesinde ve sosyalmedyada bıraktığı ayak izlerini, lokasyonunu takip edebilen şirketler, mobilteknolojilerle müşterilerine kendilerine özel anlık teklifler sunarak satışa dönüşümoranlarını artırmaktadırlar.Türkiye'de İnternet ve E-TicaretArtan internet penetrasyonu ve akıllı telefon kullanımı ile 2016 itibarıyla Türkiye eticaretpazarı hacmi 30.8 milyar TL seviyesine ulaşmıştır. Bu büyüklük tüm sektörlerikapsamakla birlikte pazarın bu raporda odaklanacağımız perakende kısmı, 2013yılından itibaren yılda ortalama yüzde 34 büyüyerek 7.3 milyar TL'den 2016 yılında 17.5milyar TL seviyesine gelmiştir.Dünyada en çok online alışveriş yapılan ülke olan Çin'de, 2021 itibarıyla, toplamperakende işlemlerinin yüzde 25'inin online olarak gerçekleşmesi beklenmektedir.İngiltere ve ABD’de de e- ticaretin toplam perakendedeki payının yüzde 20 seviyesineulaşacağı tahmin edilmektedir. Şu an Türkiye'ye yakın gözüken Hindistan içinülkenin izlediği dijitalleşme inisiyatiflerinin de etkisiyle 2021 tahmini yüzde 11'dir.Euromonitor araştırma firmasının Türkiye için yaptığı 2021 tahmini ise yüzde 4.3seviyesindedir fakat atılacak adımlarla bu oranın çok daha yukarılara çekilebilmesioldukça mümkündür.Türkiye’de 2018 yılı toplam e-ticaret pazar hacmi 50 Milyar’ı geçmiştir.
Ekonomi
02 Nisan 2019 - 17:42
Çıkış Yolu : E-Ticaret ve E-İhracat
DENİB Raşit Güntaş Konferans Salonu'nda "Ekonominin İtici Gücü E-Ticaret Semineri' gerçekleştirildi. Dijital Medya ve Online Pazarlama Uzmanı Ömer Hakan Baki tarafından verilen seminerde; e-ticaret, e-ihracat, online satış kanalları, dijital ve sosyal medya yönetimi, Türkiye ve dünyadaki e-ticaret pazarının durumu gibi farklı konularda katılımcılar bilgilendirildi.
Ekonomi
02 Nisan 2019 - 17:42
İlginizi Çekebilir