Farklı ülkelerde farklı kültürlerde teknolojinin çok çeşitli yönleri kullanılsa da hemen hemen aynı işlevde cihazlar kullanılıyor. Bunlardan bir kaçı; haberleşme, sosyal medya, mutfak ve ev eşyaları diyelim ve elimizde ki bu konular üstünde biraz beyin fırtınası yapalım…
Hatasız Robot Olur mu?
Olmaz tabi, örneğin; Haberleşme işlevli cihazları ele alalım. Her istediğimiz anda istediğimiz kişiyi arayabiliyor ve mesaj atabiliyoruz lakin bazı zamanlarda sinyal çekmiyor ya da gerekli fatura ödemesini yapmamış oluyoruz ve cihaz hata veriyor. Bu durumda aklımıza birkaç ihtimal geliyor. Nedir bunlar?
Sanırım yanlış bir konumdayım o yüzden elimde ki teknolojik aygıt hata veriyor.
Faturayı ödemedim ve bu yüzden hata verdi gidip ödemeliyim.
Ya da cihazın teknik bir arızası var gidip yaptırmalıyım.
Bu birkaç ihtimal bir kenarda dursun mutfak ve ev eşyalarına göz gezdirelim J
Mutfak tezgâhı üzerinde duran mutfak robotu çalışmıyor ve hata verdi diyelim. Bu hata yüzünden aklımızda canlanan alternatif durumlar nelerdir? Tekrar bir kaçını not alalım.
Sanırım kaldıramayacağı kadar ağırlık koydum içine ve teknik bir hataya sebep oldu.
Ya da bulaşık yıkarken içine su kaçırmış olabilirim ve bu hata bundan kaynaklı ortaya çıkmış olabilir.
Ya da yine içinde ki bir parçayı temizlemeyi unutmuş olabilirim.
Ve en kötü ihtimal olsa dahi garanti belgesi ile bu sorunu halledebiliriz.
Bütün bu ihtimallerde neden ise önce kendimizde sorunu arıyor hatta sorun bizde değil ise bile sorunun çözülmesi için gerekli adımları atmaya çalışıyoruz. İşte hayat bize bakmayı öğrendiğimiz an da çok şey kazandırıyor aslında ama bunları okurken bazen anlamıyor ya da gözümün önünde ki sorunları atlıyoruz.
Pekala anlamadık galiba hadi biraz daha farklı bir boyuttan bakalım J
Bakın güzel dostlarım insan ilişkileri de böyledir aslında insanlar da hata yapar. Ve bunun bu saydığımız örnekler ile çok da bir farkı yok. Peki bize hata yapmış bir insana karşı tavrımız nedir? Ya da bize bir yanlış yapıldığında, üzüldüğümüzde veya sinirlendiğimizde karşımızda ki hatanın sebebinin bizden kaynaklı olabileceğini ve bunda biraz payımızın olduğunu düşünüyor muyuz? Çoğu zaman hayır…
Yani durumu şöyle özetlemek gerekirse;
Telefon hatalarından bahsettiğimiz sorunlar gibi hayatımızda yanlış konuma aldığımız yada dinlenmesine müsaade etmediğimiz insanların şarjı bitebilir veya sizin için yeterli alanı kalmayabilir. Ya da manevi fatura değerini ödemeyip bunu geciktirdiğiniz de bazı zamanlarda istek ve taleplerimize cevap vermeyebilir hatta kurmuş olduğumuz bağlantı kopabilir.
Bir insanın gündelik hayatı dışında bazı sorunlarını çözmeye ya da dinlemeye özen göstermezseniz içine attıkları ağır gelir ve yine hata verebilir.
Bu durumu tekrar bir yerde toplamak gerekirse:
‘’Yanı başımızda ki insanlar’’ , ‘’Ailelerimiz’’ ve tanımadığımız diğer insanlar cebimizde ki telefondan, mutfakta ki robottan ve tüm diğer robotlardan daha değerliler. Ve inanın bana hiç birinin ‘’Garanti Belgesi’’ yok. Umarım aynı hassasiyeti onlar içinde göstermeye ve bunları unutmamaya özen gösteriyoruz dur. Birbirimizi üzmek ya da mutlu etmek için tam olarak üç günümüz var. Bu üç günden bir tanesini çok dan kaybettik. Geri kalan iki günden biri zaten bugün ve yarınlar hep meçhul.
O zaman bu akşam yanımızda ki insanların şarj durumuna, işletim sistemine ve hafıza durumlarına biraz özen göstererek yarın sabah %100 Şarj ile parlaklığı yüksek bir güne başlamasına yardımcı olabiliriz.
Sevgiler…