Günümüzde siyasetin temel sorunlarından birisi “iletişim”
dir. Her seçim döneminde adayın veya partinin davranış biçiminden kaynaklı
olarak seçmenin ne yapacağından, neden böyle davrandığından bahsedilir.
İletişimin en bariz ve sesli kısmını kampanya faaliyetleri oluşturmaktadır.
Seçim döneminde siyasal kararların alınmasında; yazılı ve
görsel basın, aile ve yakın çevre, internet, sosyal medya ve gezilerin önemi
bir iletişim yöntemi olduğu bilinmektedir. Adaya ait imaj ve güven duygusu da
önem arz etmektedir. Adayların seçimlerde kullandıkları fotoğraflar, imajları
kadar önem taşımaktadır. Fotoğraflar seçmenlerin düşüncelerini olumlu yada
olumsuz yönde etkileyebilmektedir.
Kampanya faaliyetlerinde, negatif veya pozitif siyasi
söylemler, imalı karşılaştırmalar, rasyonel veya duygusal çekicilik yöntemleri
kullanılmaktadır. Seçim yarışında bir adım daha öne geçebilmek adına “vaatler”
oldukça yer almaktadır. Yerel seçmlerde ekonomik, sosyal ve beşeri konuların ön
plana çıkacağı görülmektedir.
Günümüzde siyasal iletişim faaliyetlerinin başarı
ölçütlerinden biri halka, seçmene ne kadar inilebildiğidir. Her büyük değişimin
itici gücü, insanlık içinden bir özne çıkarma ve değişimi onunla özdeşleştirme
eğilimidir. Alt düzeydeki siyasal aktörler, seçmenle daha güçlü, rasyonel ve
duygusal bağlar geliştirdiği oranda başarılı olabilmektedir.
Siyasetin uzun soluklu macerasındaki başarıda, medya daha
belirleyici bir rol oynamaktadır. Yerel seçimlerde, medya siyaset ilişkisinin
sorunlu olduğu yerlerde, aktörlerin zorlanacağı muhakkaktır. Bu anlamda medya,
siyasi alanı, kültürü şekillendirme ve belirleme gücünde etkin olmaya devam
edecektir.
Seçim kampanyasında, seçmenin tercihini şekillendirmek,
katılımı artırmak, seçmenin bilgilenmesini sağlamak, adayları meşrulaştırmak,
kişilikler hakkında olumlu kanaat sahibi yapmak özel çabayı gerektirmektedir.
Seçim öncesinde seçmenin tercihini ölçmek, geleceğe yönelik bir davranışın nasıl
olacağını tahmin etmek gerekiyor.
31 Mart 2019 yerel seçimlerde bir iklim değişimi, bir hava
olayı değişimini rüzgarı arkasına alan adaylar gerçekleştirebilecektir.